داعش از زنان در میدان‌های جنگ استفاده می‌کند

گروه تکفیری صهیونیستی داعش از به کار گیری زنان برای عملیات تروریستی، به استفاده از آنها در میدان جنگ روی آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه تکفیری صهیونیستی داعش از به کار گیری زنان برای عملیات تروریستی، به استفاده از آنها در میدان جنگ روی آورده است.

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه تروریستی داعش که تاکنون از زنان برای انجام عملیات تروریستی استفاده می کرد، اکنون به استفاده از آنها در فعالیت های نظامی در میدان جنگ روی آورده است. این کار به وجهه زنان مسلمان و ارزش های دینی و اخلاقی آسیب زیادی وارد کرده است.

گروه تروریستی داعش ضمن تشکیل گردان‌های ویژه زنان، دوره های آموزش نظامی را در سوریه و عراق برای آنها برگزار می کند.

زنانی که تا کنون وظیفه مادری و مراقبت از کودکان و تهیه غذا برای اعضای خانواده را بر عهده داشتند اکنون تفنگ و آر پی جی به دست می گیرند و در مناطق تحت سیطره داعش، زنان دیگر را بازداشت و شکنجه می‌کنند.

گردان های الخنساء و ام الریحان دو گردان ویژه زنان است که داعش آنها را در استان الرقه سوریه به عنوان مرکز حکومت ادعایی این گروه در سوریه، تشکیل داده است.

این گردان های شصت نفره از افراد زیر بیست و پنج سال تشکیل می شود و وظیفه آنها اداره پست های ایست و بازرسی و تفتیش زنانی است که قصد عبور از این پست ها را دارند.

وظیفه این زنان نظارت بر رفتارهای عمومی، اجرای شریعت اسلامی و تفتیش زنان در پست های ایست و بازرسی است.

همه زنان عضو این گردان ها مجرد هستند و سن آنها نیز بین هجده تا بیست و چهار سال است و هر یک از آنها ماهانه یکصد و شصت دلار حقوق می گیرند. نقش های واگذار شده به این زنان به عامل جذب دخترانی تبدیل شده است که این کار را یکی از راه های آزادی زنان در داخل این جوامع افراطی می‌دانند.

ام المقداد، ام لیث، ام المهاجر و ... از جمله القاب و عناوین زنان عضو داعش است.

یکی از این زنان می گوید علاوه بر استفاده از سلاح، علوم فقهی و شرعی لازم برای جهاد را نیز فراگرفته ایم.

در ادامه گزارش آمده است: پیوستن زنان به این گروه ها علل مختلفی دارد که به گفته کاترین براون کارشناس مسائل تروریسم، یکی از مهمترین آنها این است که زنان نمی توانند رویکرد خود را در زندگی مشخص کنند و نیاز به آن دارند که در جامعه به رسمیت شناخته شوند در نتیجه به دنبال جدا شدن از خانواده و شورش علیه اوضاع خود هستند. برخی از کارشناسان می گویند زنانی که به داعش می پیوندند معتقدند با این کار از هرگونه تعرض و خشونت در امان می مانند و جایگاهی قوی پیدا می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار