ارتش سوریه بخشی از استان الحسکه را آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند محله غویران شرقی در استان الحسکه را پس از درگیری های شدید با عناصر مسلح گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای ارتش سوریه موفق شدند محله غویران شرقی در استان الحسکه را پس از درگیری های شدید با عناصر مسلح گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کنند.

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، حسن الموسوی در گزارشی با اشاره به پیشروی های پی در پی ارتش سوریه در مقابل گروه های تکفیری در استان الحسکه افزود: نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع ملی موفق شدند محله غویران شرقی معروف به محله المقبره را به طور کامل آزاد کنند. عناصر داعش مدت زیادی این منطقه را تحت سیطره خود داشتند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه گفت: غویران شرقی با تلاش نیروهای ارتش سوریه و شهروندان الحسکه آزاد شد. این منطقه پس از شش روز درگیری آزاد شد.

یکی دیگر از فرماندهان ارتش سوریه گفت: یک ماه و نیم است که ارتش سوریه به طور کامل از الحسکه دفاع می کند. این شهر در این مدت هدف بیش از ده حمله قرار گرفت که تروریست ها در آن از سی و هفت خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند.

احمد السعود فرمانده نیروهای دفاع ملی در الحسکه گفت: این عملیات با موفقیت اجرا شد.

در ادامه گزارش آمده است: مقامات سوریه به اهالی غویران قول دادند ظرف چند روز آینده به منازل خود بازگردند. نیروهای کردی در الحسکه همچنین توانستند بخش های زیادی از محله النشوه غربی را که داعش بیشتر منازل موجود در آنجا را منهدم و محتویات آنها را سرقت کرده است، آزاد کنند. نیروهای کمیته های مردمی در حومه ادلب نیز موفق شدند یک دستگاه تانک افراد مسلح تروریست را با موشک هدایت شونده منهدم کنند که به هلاکت و زخمی شدن سرنشینان آن منجر شد.

گروه های مسلح به حملات خود علیه غیر نظامیان ادامه می دهند و بر همین اساس انبار اصلی آب شهر تحت محاصره الفوعه در حومه شمالی ادلب را هدف قرار دادند که باعث قطع آب اهالی شهر شد. در همین حال شمار زیادی از اهالی حمص با برگزاری تجمعی مردمی به محاصره الفوعه و کفریا اعتراض کردند. این تجمع با حضور شمار زیادی از زنان و کودکان برگزار شد و شرکت کنندگان پایداری و مقاومت اهالی را ستودند. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز از سازمان های حقوق بشری خواستند برای پایان دادن به ظلم و ستم علیه اهالی این مناطق وارد عمل شوند.

یکی از کودکان شرکت کننده گفت: از طرف کودکان سوری از کسانی که وجدان دارند می خواهم به محاصره ظالمانه اهالی منطقه الفوعه و کفریا پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار