لرستان؛

بهره برداری اولین سالن آمفی تئاتر حوزه هنری لرستان

رئیس حوزه هنری لرستان گفت: اولین سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان آذر ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیدی پور افزود: در زمینه هنر تئاتر علی رغم عدم وجود زیرساخت های مناسب برای اجرای این هنر تاثیر گذار در لرستان، هنرمندان لرستانی در عرصه هنر نمایش موفقیت های چشمگیری در سال های اخیر در سطح ملی داشته اند.

وی حضور و انتخاب در جشنواره بین المللی فجر را از موفقیت های هنرمندان لرستانی دانست و گفت: همچنین کسب رتبه نخست جشنواره ملی تئاتر ماه و تجلیل از گروه نمایش حوزه هنری لرستان با نام تیتال به عنوان تاثیرگذارترین گروه نمایش کشور در سال ۹۳ توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر موفقیت هلی هنرمندان عرصه نمایش در لرستان است.

رئیس حوزه هنری لرستان افزود: حوزه هنری لرستان بر مبنای این پتانسیل و توانایی در نزد هنرمندان اقدام به ساخت و تجهیز اولین سالن آمفی تئاتر لرستان با مساعدت مدیریت ارشد لرستان و مسئولان در حوزه هنری کشور کرده است.

امیدی پور با اشاره به اینکه این پروژه تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت : بنا بر قرارداد منعقد شده در صورت تخصیص مابقی اعتبارات مربوطه این سالن در آذر ماه امسال در جنوب شهر خرم آباد واقع در خیابان علوی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: استانداردهای لحاظ شده در طراحی این سالن به گونه ای است که برای نخستین بار امکان اجرای بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر را در استان لرستان فراهم می سازد.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه تاکنون بر اساس اعتبارات تخصیص یافته ۳۲۵ میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است، گفت: مقرر شده در سال ۹۴ از محل اعتبارات استانی ۴۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل و بهره برداری به این پروژه اختصاص یابد.

امیدی پور افود : این سالن علاوه بر اجرای نمایش قابلیت پخش فیلم و برگزاری همایش ها را نیز دارد و با قرار گرفتن در کنار نگارخانه مهر، فضای مفرح فرهنگی را برای بازدیدکنندگان فرهنگی - هنری فراهم می کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.