تبریز؛

انجمن موسیقی تبریز در انتظار مساعدت های بیشتر مسئولین استانی

رئیس انجمن موسیقی تبریز گفت: با وجود تلاشهای مستمر انجمن موسیقی تبریز طی سالهای گذشته جهت احیاء مجدد وبا وجود ارائه طرحهای بسیار برای اجرای طرحهای، این انجمن همچنان در انتظار مساعدت های مالی مسئولین و ارگانهای مربوطه می باشد.

انجمن موسیقی تبریز در انتظار مساعدت های بیشتر مسئولین استانیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شاهرخ پناهی فر با اشاره به اینکه  طی ماههای پایانی سال 93 مکانی مجزا  بعد از سالها همانند سایر انجمن های هنری در اختیار انجمن موسیقی تبریز قرار گرفت، افزود: انجمن موسیقی تبریز با وجود فعالیتهای مختلف طی سالهای گذشته تاکنون مکان مجزای جهت ارائه خدمات به هنرمندان این عرصه وجود نداشت که با تلاشهای مستمر توانستیم طی سال 93 مکانی را برای فعالیت بهتر هنرمندان این عرصه اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه طی سال 93 چندین  طرح  جهت اجرا در سال 94 ارائه گردیده است، ادامه داد: متاسفانه تا کنون به دلیل مشکلات مالی انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی هنوز نتوانسته است حتی یکی از طرحهای این انجمن را عملیاتی کند.

وی افزود: طرح بزرگداشت استاد علی سلیمی و غلامحسین بیگجه خانی اساتید برجسته تار ایران و آذربایجان شرقی، جشنواره موسیقی عاشق لر که مربوطه به فرهنگ آذربایجان شرقی می باشد، جشنواره مغان آذربایجان ، طرح بزرگداشت استاد اقبال آذر سلطان آواز ایران، طرح یک روز با هنرمندان  و اساتیدبرجسته آذربایجان شرقی و طرح برگزاری چشنواره موسیقی پیانو باربد در آذربایجان شرقی ، از جمله مهم ترین طرحهای ارائه شده انجمن موسیقی تبریز طی سال 93 بوده است .

رئیس انجمن موسیقی تبریزگفت: با وجود اهمیت بسیارعملیاتی کردن این طرحها در معرفی و شناخت فرهنگ هنر و هنرمندان موسیقی آذربایجان شرقی در سطح کشور و حتی جهان هنوز به دلیل مشکلات مالی هیچ کدام از این طرحها عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما می توان بسیاری از این طرحها را عملیاتی کرد، افزود: هرچند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تا کنون دو بار جشنواره های چون عاشق لر و مغان را برگزار کرده است ولی می توان با حمایت این سازمان ها و حتی کمک جهت جذب سرمایه گذار از طریق انجمن موسیقی استان که وظیفه اصلی برگزاری این جشنواره ها را دارد این طرحها و بسیار از طرحهای دیگر را جهت معرفی و ارتقای بیشتر و بهتر موسیقی استان عملیاتی کرد.

شاهرخ پناهی فر با بیان اینکه انجمن موسیقی در آغاز به کار مجدد برقراری بیمه هنرمندان این عرصه را جز الویت های کاری خود قرار داد، گفت: تا کنون تمامی مدارک نزدیک به 200 هنرمند عرصه موسیقی جهت برقراری بیمه ارائه گردیده است.

وی در ادامه برگزاری کنسرت ها، ارائه مجوز ها برای برگزاری کنسرت و ایجاد آموزشگاه را در استان آذربایجان شرقی برعهده اداره ارشاد این استان دانست و ادامه کرد: با وجود مسئولیت سنگین اینگونه اقدامات انجمن صنفی استان آذربایجان شرقی در صورت درخواست مسئولین این اداره آمادگی ارائه این خدمت را نیز دارد.

وی بر ساماندهی مجدد بسیاری از برنامه های این انجمن تاکید کرد و یادآورشد: انجمن موسیقی تبریز همچنان در انتظار مساعدت مسئولین و ارگانهای مربوطه جهت عملیاتی کردن طرحهای این مجموعه است.

وی در پایان گفت: انجمن موسیقی تبریز درطبقه دوم مجتمع فرهنگی و هنری تبریز از ساعت 4 الی 7 عصر جهت استفاده هنرمندان عرصه هنر و موسیقی دایر است.
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.