شهرکرد؛

انتقال آب تنها با هدف تأمین آب شرب ممکن است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سیاست این سازمان بر موافقت با انجام پروژه های انتقال آب با هدف تأمین آب شرب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به تصویب سیاست های کلی سازمان حفاظت محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از مهم ترین برنامه های دولت یازدهم در حوزه حفاظت محیط زیست، تدوین این سیاستهای کلی است که معضلات مدیریت منابع آب را بر اساس واقعیت ها و مبتنی بر برنامه ریزی های اصولی رفع می کند.

وی ادامه داد: براساس این سیاست های کلی، رویکرد برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شده که بر اساس این سیاستها، شاهد کاهش معضلات زیست محیطی در کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر انجام ارزیابی های زیست محیطی در پروژه های انتقال آب تصریح کرد: در حوزه آب و به ویژه در رابطه با پروژه های انتقال آب قبل از هر اقدامی باید امکان سنجی و ارزیابی زیست محیطی انجام گیرد تا شاهد پیامدهای مخرب زیست محیطی این پروژه ها نباشیم.

عضو شورای عالی آب کشور با بیان اینکه آب حق همه است و باید به شیوه درستی مدیریت شود، گفت: سیاست این سازمان بر موافقت با انجام پروژه های انتقال آبی که با هدف تامین آب شرب انجام می گیرد، قرار دارد.

وی تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای پروژه هایی که ارزیابی زیست محیطی ندارد، موافقت نمی کند.

ابتکار در ادامه با تاکید بر اصلاح الگوی کشت در کشور، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به ظرفیتهای موجود می تواند در این حوزه پیشگام باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ضرورت تحول در الگوهای کشت بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: باید میزان مصرف و برداشت آب کاهش و شیوه های آبیاری منجر به بر هم خوردن چرخه محیط زیست، اصلاح شود.

ابتکار با بیان اینکه توسعه پایدار و اشتغال باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد، گفت: محیط زیست به همه ارکان زندگی و بخش های جامعه مرتبط است و باید در همه برنامه های به این موضوع توجه خاص داشت.

رونمایی از سند مدیریتی "ذخیره گاه زیست کره سبزکوه" و "تنگ صیاد"، افتتاح چند طرح زیست محیطی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، دیدار با استاندار و شرکت در نشست خبری از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: آب ، محیط زیست ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.