امضای تفاهمنامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات با UN- APCICT

سازمان فناوری اطلاعات با UN- APCICT سازمان ملل جهت ارتقاء شاخص های سرمایه انسانی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در امضای این تفاهمنامه هدف از این همکاری را استفاده از دانش تجربه شده علمی دنیا در کاربرد ICT دانست و گفت: امیدواریم این تفاهمنامه سرآغاز استفاده از تجارب بین المللی در توسعه ICT کشور باشد.

مهندس جهانگرد توسعه خدمات را در کشورها مشابه دانست و اظهار داشت: مسیرها متفاوت است که می توان با استفاده از تجربیات دیگر کشورها مسیر توسعه را با ریسک کمتر پیمود.

وی با بیان این که برگزاری چنین دوره های آموزشی انتقال تجربه های موفق بین المللی صورت می گیرد گفت: به این ترتیب در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

مهندس جهانگرد در ادامه با تاکید بر زیرساخت توسعه سرمایه انسانی حوزه IT افزود: لازمه اجرای دولت الکترونیک ارتقای سطح دانش و آگاهی مدیران دولتی و کارشناسان است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت توسعه و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف گفت: سرفصل های آموزشی بومی سازی شده و به مدیران ارشد دستگاههای مختلف آموزش داده می شود.

وی با بیان این که این منابع  و محتوای آموزشی ترجمه و بومی سازی شده  و به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد  ادامه داد: در محور های بعدی آموزش کاربردهای فناوری برای دانش آموزان را در نظر داریم.

وی آموزش را امری پیوسته برشمرد و گفت: به تناسب نیاز دوره های آموزشی را برگزار می کنیم.

خانم ری رییس مرکز توسعه آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد نیز با اشاره به این که از مهمترین حوزه هایی که سازمان ملل در توسعه همکاری با کشورها دارد، دولت الکترونیک و کاربردهای فناوری اطلاعات است، خاطر نشان کرد: سازمان ملل این بازو را برای توسعه کاربرد ICT در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.

وی محور کار مجموعه خود را حول توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد و افزود: ایران تعامل بین المللی جدیدی ایجاد کرده که در آن انتقال تجارب از هر دو طرف بسیار مهم است.

خانم ری گفت: با توجه به پیش بینی های وزارت ارتباطات جهت دسترسی مردم به اطلاعات و اینترنت زمینه خوبی فراهم شده تا مردم شهرها و روستاها بتوانند با مشارکت منابع رشد همگنی را تجربه کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در ایران افزود: جو بسیار خوب و توانمندی اینجا وجود دارد.

وی در عین حال توسعه و آموزش بخش خصوصی به عنوان شرکای بخش دولتی را مهم برشمرد.

گفتنی است UN- APCICT وابسته به اسکپ بازوی اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است که این سازمان با تشکیل دفتر UN- APCICT در حوزه آسیا و اقیانوسیه جهت ایجاد همکاری در زمینه کاربری های فناوری اطلاعات اقدام کرده است.

دفتر UN- APCICT در اینچئون کره جنوبی واقع شده و 62 کشور را تحت پوشش دارد و با استفاده از الگوهای دانشی درست جمع آوری شده از کشورهای عضو را به یکدیگر انتقال می دهد.

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات،ACPICT یک دانشگاه مجازی نیز دارد که به پذیرش دانشجو به صورت مجازی بپردازد که می تواند به عنوان محور بعدی همکاری ها قرار گیرد.

لازم به یادآوری است، کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه «فاوا» آسیا و اقیانوسیه در حال برگزاری است.

مرکز آموزش‌های توسعه ICT در منطقه آسیا و اقیانوسیه منابعی درباره افزایش مهارت‌های ICT تهیه کرده‌ که اکنون 20 عنوان از این کتاب‌ها به همت سازمان فناوری اطلاعات ترجمه شده و از آنها رونمایی شد.

این کتاب‌ها قرار است توسط مدرسان این مرکز طی دوره‌های چند روزه‌ به‌صورت فشرده به مدیران IT دستگاه‌ها آموزش داده شود تا  بر دانش آنها بیفزاید.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار