رسایی در تذکر شفاهی:

آیا جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به برجام است؟

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده که برجام در مجلس رسیدگی نمی‌شود، آیا جریانی خاص به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به این برجام است؟

آیا جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به برجام است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تذکر شفاهی خود را با سوالاتی مبنی بر اینکه آیا مجلس در راس امور هست یا خیر و اینکه آیا طبق بند 11 ماده 22 وظیفه هیئت رئیسه دفاع از اقتدار مجلس و جایگاه قانونی مجلس است یا خیر، آغاز کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته نوبخت سخنگوی هیئت دولت مبنی بر اینکه قرار نیست برجام در مجلس رسیدگی شود، گفت: چطور ما توافقنامه‌های انتقال 4 عدد کتاب، تئاتر و یا گروه اقتصادی را باید در مجلس تصویب کنیم، اما این موضوع به ما مربوط نمی‌شود؟

رسایی اظهار داشت: این سخن یک مقاله نویس ساده روزنامه نیست، بلکه سخنگوی دولت این سخن را گفته است و می‌خواهم بدانم آیا جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به برجام است؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: ترجمه برجام با امضای عراقچی به مجلس ارائه شده، اما طبق آئین‌نامه باید تمامی توافقنامه‌ها به صورت لایحه آمده و ترجمه فارسی آن به موافقت طرف مقابل رسیده باشد.

رسایی در پایان خواستار رسیدگی هیئت رئیسه به این موضوع شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
انشالله هر چه بنفع اين مردم است پيش ايد واين امور بطريقي پيش برود كه خير و صلاح مردم وسر افرازي اين مملكت در ان مقدر گرديده باشد مطمعنا اگر در پي اين توافق راه حل هاي سياسي در نظر گرفته نشده باشد ودر مسايل سياسي پيشرفت ويا توافقي نشود با اين مواد ومتن برجام ما به حق وحقوق خود نخواهيم رسيد
آخرین اخبار