ادعای وزیر دفاع آمریکا: مراقب فعالیت‌های بدخیم ایران در منطقه هستیم

اشتون کارتر ادعا کرد نیروهای آمریکایی در زمان اجرای توافق هسته ای ایران در آماده باش به سر خواهند برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات بلندپایه نظامی آمریکا روز چهارشنبه تلاش کردند به نمایندگان نگران این کشور اطمینان دهند در صورت تایید توافق هسته‌ای ایران در کنگره، نیروهای آمریکایی «نفوذ بدخیم» ایران در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را کنترل خواهند کرد.

بسیاری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه و برخی از نمایندگان بدبین دمکرات ابراز نگرانی کرده‌اند این توافق تاریخی که در ماه جاری میلادی در وین منعقد شد موجب ایجاد رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای در سطح منطقه خواهد شد، ایران را تقویت و گستاخ خواهد کرد و اسراییل، متحد اصلی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت در حالی که این توافق «عنصر مهم مخاطره و بی‌ثباتی» را در منطقه برطرف می‌کند، نیروهای آمریکایی نیز برای حفظ ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) و دفاع از اسراییل در حال آماده‌باش به سر خواهند برد و هم‌زمان با مقابله با گروه افراطی داعش، مقابل سلطه‌طلبی ایران نیز سد محکمی ایجاد خواهند کرد.

کارتر در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت: «برای جلوگیری از تجاوز، چهره مستحکم نظامی خود را حفظ خواهیم کرد«.

وی افزود: «با سرعت به پیش می‌رویم، کنار دوستانمان ایستاده‌ایم، مقابل داعش ایستاده‌ایم، مقابل فعالیت بدخیم ایران نیز ایستاده‌ایم«.

کاخ سفید برای متقاعدکردن اعضای کنگره به دفاع از توافق هسته‌ای به کنگره دست به اقدامی همه‌جانبه زده است.

سنا و مجلس نمایمندگان آمریکا قرار است در رد یا تایید این توافق در ماه سپتامبر رای‌گیری کنند.

منتقدان می‌گویند این توافق ایران را به عنوان کشوری در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای مشروعیت خواهد بخشید.

همچنین به خاطر برداشتن تحریم‌های ایران از جمله آزاد شدن ذخایر ارزی به ارزش دست کم 50 میلیارد دلار موجب خواهد شد رژیم ایران به منابعی سرشار از پول دست یابد و با آن ذخایر تسلیحات متعارف خود را توسعه دهد، بر گروه‌های نیابتی نظیر حزب‌الله در لبنان اعمال نفوذ کند، و از بشار اسد در سوریه حمایت نماید.

سناتور جان مک‌کین رئیس این نشست گفت: «ایران به نحوی مخاصمه‌جویانه به دنبال پیشبرد بلندپروازی‌های سلطه‌جویانه خود است«.

وی افزود توافق هسته‌ای موجب «برداشته‌شدن زنجیرها از این رژیم و تقویت قدرت نظامی متعارف خود می‌شود و احتمالا کنترل این رژیم در ایران را در سال‌های آتی تثبیت خواهد کرد«.

در ادامه این نشست، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، قاچاق تسلیحات، استفاده از مین، و سایر تلاش‌های مشابه کماکان منبع نگرانی است.

وی گفت: «باید به فعالیت‌های بدخیم ایران توجه کنیم.»

انتهای پیام/                   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار