کاهش 60 درصدی صدور پروانه‌ ساختمان/ رکود عمیق بازار مسکن در سال گذشته

عضو هیأت مدیره بانک مسکن از کاهش 60 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سه سال گذشته خبر داد و گفت: بازار مسکن سال گذشته عمیق‌ترین رکود خود را تجربه کرد.

رحیمی انارکی عضو هیأت مدیره بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پلکانی کردن اقساط تسهیلات خرید مسکن باعث کاهش 200 هزار تومانی اقساط می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند کمک موثری برای متقاضیان تسهیلات 80 میلیون تومانی باشد.

وی در ادامه افزود: ضریب افزایش 5 درصدی در هر سال و متناسب با درآمد مشتریان از جمله مزایای پلکانی کردن اقساط تسهیلات مسکن است.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن تصریح کرد: برای اقساط متقاضیان ضریب 3 تا 5 درصدی در نظر گرفته می‌شود و سال بعد به این ضریب 5 درصد دیگر اضافه می‌شود.

رحیمی انارکی با اشاره به اینکه این اقدام در مقطعی انجام می‌شود که احتمال جهش قیمتی وجود نداشته است، گفت: در حال حاضر بخش مسکن در رکود عمیقی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داد که سال 92 بازار مسکن در رکود بود، افزود: اما رکود مسکن در سال 93 بسیار عمیق‌تر و سنگین‌تر بوده است به طوری که بین سال‌های 90 تا 93، ‌60 درصد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی را داشته‌ایم.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن خاطرنشان کرد: رکود عمیق در این بازار نشان از وجود مازاد عرضه و عدم خرید مسکن است که باید به نوعی ساماندهی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
برحضور سرداران اقتصادی مشکل قیمت خانه و مغازه اصلاح میشود
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
برحضور سرداران اقتصادی مشکل قیمت خانه و مغازه اصلاح میشود
آخرین اخبار