گزارش؛

مالکان به سراغ اجاره‌های میلیونی رفتند/ افزایش 15 تا 20 درصدی اجاره‌بها ظرف یک ماه گذشته

بسیاری از مالکان با کاهش نرخ سود بانکی به سراغ اجاره‌های میلیونی رفتند و این موضوع باعث شده در یک ماه گذشته اجاره‌ها 20 درصدی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها همزمان با اتمام ماه رمضان بسیاری از مستاجران به دنبال سقفی برای زندگی هستند و این موضوع باعث شده بسیاری از مالکانی که در ماه رمضان فرصتی برای افزایش قیمت‌های اجاره خود نداشتند از این فرصت  استفاده کنند و قیمت‌ها را بیش از حد معمول بالا ببرند.

به گفته حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشوری قیمت‌های اجاره افزایش چندانی نیافته و همان روال 10 درصدی را امسال نیز تجربه کرده است این در حالی است که عقبایی دو ماه پیش گفته بود اجاره‌های خانه حتی یک درصد هم افزایش نمی‌یابد.

در ادامه علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: قیمت‌های اجاره امسال 20 درصد افزایش یافته و به مراتب این قیمت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

در همین راستا؛ گزارش‌های میدانی نیز افزایش قیمت اجاره‌بها را تأیید می‌کند به طوری که بسیاری از مشاورن املاک معتقد هستند قیمت‌‌های اجاره بیش از 15 درصد در این یک ماه رشد یافته است.

بر اساس این گزارش؛ یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی یک روش معمول در میان مالکان خانه‌ها شده است، گفت: بسیاری از مالکان به سنت قدیمی قیمت‌های ملک خود را باید بالا ببرند همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک معتقد بود بسیاری از مالکان به دلیل چشم و هم‌چشمی قیمت‌های اجاره ‌های خود را افزایش می‌دهند.

گفتنی است، متأسفانه چشم و هم‌چشمی نیز به مالکان رسیده و آنها زمانی که می‌بینند همسایه ملک خود را 10 درصد افزایش داده سعی می‌کنند هر طور شده ملک خود را 15 درصد برای اجاره بگذارند.

مشاور املاک دیگری افزود: متأسفانه کاهش سود بانکی باعث شده کمتر مالکی واحد خود را برای رهن کامل برای اجاره بگذارد بلکه سعی می‌کند با کمتر گرفتن ودیعه به سراغ اجاره‌های میلیونی برود.

در همین راستا؛ یکی دیگر از مشاوران املاک دیگر معتقد بود بسیاری از مستاجران همزمان با افزایش قیمت‌های اجاره 10 تا 15 درصدی سعی می‌کنند هر طور شده مالکان خود را برای تمدید اجاره راضی کنند تا خرج‌های همچون جابجایی باری بر دوش آنها نباشد. بنابراین برخی از مالکان از این فرصت سوء‌استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به اینکه تیر ماه میزان جابجایی‌ها کم بوده بسیاری از مالکان سعی دارند کمبود این ماه را با افزایش اجاره‌بهای 10 تا 15 درصدی جبران کنند.

بنابراین ما باید منتظر باشیم و ببینیم که در مرداد و شهریور ماه چه وضعیتی برای این بازار پرنوسان پیش می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
بدانیم گرانفروشی حرام وجرم است (قیمت ساخت خانه ومغازه متری یک میلیون تومان است)قیمت فروش ۳۰۰درصدتا۱۰۰۰۰درصدبالاتراست ومشهوداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
بیچاره خانه به دوشان ....
آخرین اخبار