رخدادهای علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت + تصاویر

رخدادهای علمی در هفته‌ی که گذشت توانسته است نظر مخاطبان زیادی را درسراسر جهان به خود جلب نماید.

به گزارشخبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رخ دادهای زیادی در زمینه علمی و فناوری در هفته گذشته به وقوع پیوسته است. از جمله تولید نخ با استفاده از زباله های کشتارگاه، کشف نقطه های تاریک فضا با کمک windbot ناسا، ساخت تایر هایی همساز با محیط زیست، وجود یخچال‌های طبیعی بر روی سیاره پلوتون و ...

تولید نخ با استفاده از زباله‌های کشتارگاه
اگرچه ظهور الیاف مصنوعی پایانی برای استفاده از این مواد در ساخت پارچه بود، این روش جدید ممکن است استفاده از نخ های ژلاتینی را در کانون توجه قرار دهد. گفته می شود که الیاف کیفیت ایزوله ای شبیه به پشم گوسفند مرینوس دارد و کلاژن مورد استفاده برای ساخت آن می تواند با استفاده از زباله های باقی مانده از فرایند استفاده از گوسفندان به دست آید. نخ تولید شده را در آب می اندازند تا به درخشانی بیشتر پشم کمک نماید.

رخدادهای علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت + تصاویر

به گفته سازندگان، این نخ‌ها از مقاومت و سفتی بالایی در مقابل فشار‌هایی که به آن وارد می شود برخوردارند.

کشف نقطه‌های تاریک فضا با کمک windbot ناسا
آژانس هوایی ناسا به دنبال این است تا با استفاده از windbots آسمان مشتری را مورد کاووش قرار دهد. در پی این تحقیقات آژانس فضایی ناسا با اختصاص 100000 دلار هزینه برای این اکتشافات، مدعی است که این پروژه می تواند به طور بالقوه انقلابی را در بدست آوردن اطلاعات در باره نامساعدترین سیارات برای زندگی به وجود آورد.

رخدادهای علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت + تصاویر

ساخت تایر‌هایی همساز با محیط زیست
همانطور که از نام این تایر‌ها هم مشخص است، در لاستیک های بدون پنوماتیک اصلا هوایی وجود ندارد. این درحالی است که تمام تلاش های شرکت Hankook روی این است که از ساخت لاستیک های معمولی خودداری نماید و با کمک موادی که به گفته این شرکت دارای بهره وری انرژی بالایی است و به راحتی نیز بازیافت می‌شود، لاستیک‌های جدیدی تولید کند که به جای لاستیک‌های معمولی استفاده شوند.

رخدادهای علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت + تصاویر

همچنین با استفاده از موادی که این نوع لاستیک‌ها از آنها تولید می‌شوند، مراحل خط تولید آنها نیز به نصف کاهش پیدا می‌کند. در آزمایش هایی که انجام شده است، پیمایش تایر iFlex در پنج دسته: دوام، سختی، ثبات، سرعت و چرخش در باد تقسیم بندی شده است.

وجود یخچال‌های طبیعی بر روی سیاره پلوتون
سازمان فضایی ناسا جزئیات کشف جدید خود و آخرین دسته از تصاویر از افق‌های جدید را منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش سازمان فضایی ناسا یکی از کاوش گران بدون سرنشین خود را به میدان فضایی سیاره پلوتون در خارج از جو منظومه شمسی برای جمع آوری اطلاعات فرستاده است. تصاویر و اطلاعات ارسالی جدید یک غباری را نشان می‌دهد که می تواند به طور احتمالی رنگ مایل به قرمزی سیاره پلوتون و همچنین یخ‌های شگفت انگیزی باشد که مانند یخچال‌های طبیعی وجود دارند.

رخدادهای علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت + تصاویر

این تصاویر و فیلم‌ها از افق‌های جدید و با پرواز در ارتفاع کم بدست آمده و در قالب عکس‌ها و فیلم های دیدنی به وسیله سازمان فضایی ناسا به اشتراک گذاشته شده است.

خودروی قابل بازیافت در سال 2016روانه بازار می شود
نزدیک به یکسال از نمایش اولین خودرویی که با فناوری چاپگر سه بعدی ساخته شده، در شیکاگو می گذرد. این خودرو "استراتی” نام دارد. حال سازندگان این خودرو قصد دارند اولین سری آن را برای فروش در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کنند.

به گفته مسئولان شرکت آمریکایی موسوم به "لوکال موتورز"، شرکت سازنده خودرو قیمت اولین سری آن بین ۱۸ تا ۳۰ هزار دلار آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار