برگزاری کارگاه فناوری نانو در پژوهشگاه هوافضا

کارگاه‌های فناوری نانو محاسباتی در روزهای 17 و 18 مرداد در سطح مقدماتی و 27 و 28 مرداد در سطح پیشرفته در پژوهشگاه هوا فضا برگزار خواهد شد.

میثم محمدی امین مدیر پژوهش پژوهشگاه هوافضا در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پژوهشگاه هوافضا برای اولین بار ده کارگاه آموزشی برگزار می‌کند که دو کارگاه آن در حوزه فناوری نانو محاسباتی هستند این دو کارگاه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود.

وی در خصوص سطح مقدماتی آن اظهار داشت: این کارگاه در حوزه رویکردهای نوین طراحی در نانو فناوری، طراحی پیشگویانه و نانو فناوری محاسباتی، بررسی تاریخچه‌ی این حوزه و این که چه رویکردهای رو به رشد در این حوزه وجود دارد و چه اتفاقاتی خواهد افتاد، به علاقمندان توضیحاتی ارائه داده می‌شود و همچنین به طور گستره کاربرد روشهای محاسباتی در نانو فناوری، ترمودینامیک آماری، دینامیک مولکولی و مونت کارلو و نهایتا بررسی نمونه‌هایی از کاربرد مونت کارلو و دینامیک مولکولی تدریس خواهد شد. 

وی در خصوص زمان برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه مقدماتی فناوری نانو محاسباتی به مدت 20 ساعت در دو روز 17 و 18 مرداد ماه برگزار می‌شود نیمه اول کارگاه از ساعت 8 الی 13 و نیمه دوم از ساعت 14 الی 19 خواهد بود و هزینه‌ی آن برای هر داوطلب سیصد هزار تومان می‌‌باشد.

محمدی امین ادامه داد: کارگاه‌های نانو محاسباتی پیشرفته در سطحی بالاتر از سطح مقدماتی برگزار می‌شود و در آن توضیحاتی تحت عنوان مقدمه‌ای برای مکانیک کوانتومی، پیدایش و تاریخچه آن ارائه می‌شود. سرفصل‌های مکانیک کوانتومی محاسباتی، روشهای آغازین پیشرفته، تئوری تابعی چگالی و مکانیک کوانتومی ماده حالت جامد و نهایتا ترابری کوانتومی توسط مدرس تدریس خواهد شد. 

وی تصریح کرد: این کارگاه نیز در دو روز 27 و 28 مرداد ماه، سه شنبه و چهارشنبه به مدت 20 ساعت برگزار می‌شود. 

محمدی امین در پایان گفت: مدرس این کارگاه دکتر کلانتری نژاد، اعضای هیئت علمی پژوهشگاه هوافضا است و برای ثبت نام شرایط ویژه‌ای مطرح نیست البته به دانشجویان و شرکت‌ کنندگان گروهی تسهیلاتی تا سقف 25 درصد ارائه خواهد شد.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر به سایت Roshd.ari.ac.ir مراجعه نمایند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار