این ماده خوراکی شور را جایگزین نمک کنید

اگر می خواهید طعم شوری ر ا در زندگیتان بچشید به جاری نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره ب طعم شوری نمک رژیمی در زندگی افزود:به هیچ عنوان نمک را به سفره هایتان وارد نکنید و اگر میخواهید طعم شوری در زندگیتان جاری باشد به جای نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید به دلیل آنکه نمک طعام از کلروسدیم و نمک رژیمی از کلروپتاسیم تشکیل شده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: نمک رژیمی نه تنها باعث بالا رفتن فشار خون نمی‌شود بلکه باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود و همچنین به سلامتی قلب و عروق نیز کمک خواهد کرد.
 
فرح بخش با اشاره به میزان استفاده نمک در روز اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی معتقد است افراد باید زیر 6 گرم نمک در روز استفاده کنند که متاسفانه در کشور ما این میزان بیشتر از 6 گرم است زیرا تمامی افراد نمک زیاد مصرف می‌کنند و به جای نمک از چاشنی‌های دیگر مثل فلفل، زنجبیل، دارچین، آویشن یا طعم دهنده‌های دیگر به غذا اضافه کنند تا بتوانیم نمک را از سر سفره‌ها حذف کنیم.
 
متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: افرادی که فشار خون بالا دارند با مصرف زیاد نمک وضعیت‌شان برتر خواهد شد و نیز بالا رفتن فشار خون دلیلی برای سکته‌های مغزی و سکته‌های قلبی بنابراین توصیه می‌کنیم افرادی که فشار خون دارند باید نمک را به طور محدود استفاده  کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نمک ، رژیم ، دیابت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
يونس
۱۷:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
دوست عزيز ناشناس
بر اساس اطلاعاتي که من دارم اون نمکي که اسلام بر خوردنش قبل و بعد از غذا تاکيد دارد و البته کاملا علمي و صحيح است با اين نمکي که در بازار عرضه مي شود کاملا متفاوته.
نمک اسلامي نمک طبيعي است و نمک بازار نمک صنعتي که خوردش در افراد مبتلا به پرفشاري خون منجر به افزايش فشار خون ميشه در حاليکه نمک طبيعي نه تنها فشار خون رو به همراه نداره بلکه باعث کاهش آنهم مي شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
چرا اينقدر اصرار به حذف نمك داريد با توجه به اينكه ما احاديث و روايات زيادي درباره فوايد خوردن نمك داريم. ايا نبايد اين حرف تكراري را كناري گذاشت و براي بالارفتن فشارخون دنبال علت واقعي رفت؟
يعني واقعا باور داريد كه فقط نمك باعث بالا رفتن فشار خون مي شود در صورتيكه توصيه اكيد شده قبل و بعد از غذا مقداري نمك بخوريد.!!!!
آخرین اخبار