دستور جدید اوباما برای ساخت ابر کامپیوتر

رئیس ‏جمهوری آمریکا طی فرمانی دستور داد کشورش پرسرعت ‏ترین کامپیوتر دنیا را تا سال ۲۰۲۵ بسازد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابرکامپیوتر ها ۲۰ برابر سریع‏تر از پرسرعت‏ ترین کامپیوترهای فعلی دنیا هستند. این ابرکامپیوتر قادر خواهد بود در هر ثانیه یک کوینتیلیون (یک میلیارد میلیارد) محاسبه انجام دهد.

قرار است برای ساخت این ابرکامپیوتر، نهاد تازه‏ای با عنوان NSCI شکل بگیرد. ایالات متحده آمریکا به این دلیل به دنبال پرسرعت‏ ترین کامپیوتر جهان است زیرا می‏ خواهد با آن به تحقیقات علمی و شبیه‏ سازی‏های پیچیده دست بزند.

آمریکا امیدوار است با این ابرکامپیوتر بتواند اطلاعات هواشناسی را بهتر رصد کند و پیش بینی‏ های دقیق‏ تری ارائه کند. همچنین قرار است از این دستگاه برای تشخیص سرطان از طریق تحلیل تصاویر پرتو ایکس استفاده شود.


سایت کاخ سفید آمریکا اعلام کرد: ناسا (سازمان فضایی آمریکا) ممکن است بتواند از این ابرکامپیوتر برای طراحی کم‌هزینه ‏تر هواپیما‏ها استفاده کند.

پرسرعت‏ ترین کامپیوتر فعلی دنیا به نام Tianhe-2 در مرکز ملی کامپیوتر چین در گوانگ‏ژو قرار دارد. قدرت محاسباتی آن 86/ 33 پتافلاپ در ثانیه است که دو برابر سرعت دومین ابرکامپیوتر پرسرعت دنیا در آمریکا است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار