درخواست اوباما برای مقابله با کمپین ۲۰ میلیون دلاری علیه توافق

رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد: گروه‌های مخالف، ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی علیه توافق هسته‌ای با ایران هزینه کرده‌اند تا اعضای کنگره آمریکا را زیر فشار بگذارند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما در یک کنفرانس تلفنی با گروه‌هایی که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، به آنها هشدار داد که "اکنون مخالفان این توافق، به دفاتر نمایندگان کنگره سرازیر شده‌اند و بسیاری از اعضای کنگره زیر فشار اند."

درخواست اوباما برای مقابله با کمپین ۲۰ میلیون دلاری علیه توافق 

رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که گروه‌های مخالف این توافق، از جمله شورای روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک، ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی علیه توافق هسته‌ای با ایران هزینه کرده‌اند تا اعضای کنگره آمریکا را زیر فشار بگذارند.
 
هم حامیان و هم مخالفان توافق با ایران برای همراه‌کردن افکار عمومی آمریکا رقابت می‌کنند. یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که ۵۴ درصد آمریکایی‌ها خواستار مخالفت کنگره با توافق ایران هستند.
 
اوباما از گروه‌های حامی توافق خواست که تلاش‌هایشان را افزایش دهند: "لابی‌گری که طرف مقابل دارد انجام می‌دهد، بسیار قوی و دارای امکانات مالی گسترده و بی‌رحم است. در غیاب صدای شما در حمایت از توافق هسته ای، خواهید دید همان نیروهایی که ما را به جنگ عراق کشاندند، شرایطی را ایجاد خواهند کرد که ما یک فرصت تاریخی را از دست بدهیم و بار دیگر در مسیر درگیری نظامی بالقوه قرار بگیریم."

 
باراک اوباما در این نشست تلفنی گفت : به درستی هیچ تصمیمی به اندازه توافق هسته‌ای با ایران اطمینان نداشته است.
  
طبق قانونی که در ماه‌های اخیر در کنگره تصویب شد و به امضای باراک اوباما هم رسید، دولت آمریکا این توافق را تحویل کنگره ایالات متحده داده است و آنها ۶۰ روز، تا ۱۷ سپتامبر، فرصت دارند درباره این توافق نظر بدهند.
 
مخالفان توافق کنونی در این باره ابراز تردید می‌کنند که برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای کافی باشد.
 
حامیان توافق، از مقام‌های دولت آمریکا تا گروه‌های حامی صلح و دیپلماسی، می‌گویند این بهترین راه‌حل ممکن است.

 
کاخ سفید می‌گوید حامیان توافق ایران تاکنون با حدود ۷۱ هزار ایمیل و حدود ۶۴ هزار تماس تلفنی، از اعضای کنگره خواسته‌اند این توافق را رد نکنند.

 
گفتنی است؛ در روزهای گذشته کنگره آمریکا جلسه‌های متعددی با حضور وزرا و مقام‌های نظامی دولت باراک اوباما برگزار کرده و سرسختانه از آنان درباره درستی این توافق، پرس‌و‌جو کرده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
اوباما خیلی حرف‌های بد و توهین به ایرانی ها کرد که شما نگفتین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
و همین اوباما برای راضی کردن دل اسراییلیا این حرفارو زد