خوزستان؛

هواشناسی خوزستان دمای 67 درجه را تکذیب کرد

مدیرکل هواشناسی خوزستان انتشار خبر افزایش دمای 67 درجه ای هوای بندر ماهشهر که توسط برخی رسانه های خارجی منتشر شده بود را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از خوزستان؛ کوروش بهادری گفت: روند افزایش دما طی روزهای آینده به ویژه روز یکشنبه در استان رخ خواهد داد ولی هرگز به 52 درجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال تاکنون اهواز با 51.3 درجه سانتیگراد بالاترین دمای استان را به خود اختصاص داده تصریح کرد: بالاتر از این درجه دمای هوا در استان ثبت نشده است.

بهادری در خصوص خبری که از خبرگزاری خارجی اسپوتینک در برخی سایت ها منتشر شده بود گفت: برخی سایت ها در ترجمه این خبر و تبدیل شاخص فارنهایت به سانتیگراد دچار اشتباه شده اند و این در صورتی است که 109 درجه فارنهایت معادل 48 درجه سانتیگراد است.

مدیرکل هواشناسی با اعلام اینکه رطوبت نسبی دیروز در برخی نقاط استان به 98 درصد رسید افزود: دیروز بیشترین دمای استان در آبادان به 51 درجه سانتیگراد و دمای اهواز و ماهشهر نیز به 50 درجه سانتیگراد رسید.

کوروش بهادری بیشترین رطوبت امروز را در ماهشهر 90 درصد و در اهواز 70 درصد اعلام کرد.

بهادریدر پایان گفت: بیشترین دمای ثبت شده در دنیا 56 درجه سانتیگراد در صحراهای عزیزیا مصر و دره مرگ آمریکا بوده و در ایران نیز بیشترین دمای ثبت شده در منطقه گندم بریان کویر لوط است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.