اصفهان؛

فعالیت 15 مرکز دیجیتال در سطح استان اصفهان

رابط مرکز رسانه های دیجیتال در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از فعالیت 15 مرکز دیجیتال در سطح این استان خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حسام الدین تسلیمی، در حاشیه بازدید از خانه های فرهنگ دیجیتال کاشان از اصفهان با اشاره به فعالیت 15 مرکز دیجیتال از سال 89 تاکنون در سطح استان اصفهان گفت: چهار خانه دیجیتال از این تعداد در کاشان فعال است. 

وی، فروش نرم افزار، کافی نت، گیم نت و تولید محتوای مناسب با محوریت دینی مذهبی را بخشی از وظایف این مراکز و خانه های فرهنگ دیجیتال برشمرد و گفت:برگزاری دوره های آموزشی ICDL (برنامه های کامپیوتری)، آموزش فتوشاپ و ساخت کلیپ و نماهنگ با تخفیف در هزینه ها بخشی دیگر از خدمات این مراکز است. 

به گفته وی، سالم سازی فضای مجازی، ارائه اینترنت پاک برای جوانان و نوجوانان از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، درآمدزایی پایدار برای کانون ها و ارائه طرح و تولید محتوای مناسب به شبکه ملی فرهنگ از جمله اهداف و کارکردهای خانه ها و مراکز فرهنگ دیجیتال است. 

رابط مرکز رسانه های دیجیتال در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان فعالیت 300مرکز دیجیتال در قالب شبکه ملی فرهنگ در سراسر کشور را یادآورشد و گفت:خانواده ها با توجه به تهاجم فرهنگی در فضای مجازی اطمینان و آسودگی خاطر در استفاده فرزندانشان از اینترنت پاک خانه های دیجیتال کانون ها دارند.

تسلیمی، در ادامه از تشکیل کارگروه نظارت بازدیدهایی برای رتبه بندی و گرفتن گزارش عملکرد مراکز و خانه های دیجیتال خبر داد و گفت:بر اساس تشکیل این کارگروه در صورتیکه مواردی شاخص های عملکرد و فعالیت مطلوب را در رتبه بندی نداشته باشند تغییر و تحول آنها بررسی و نسبت به گرفتن امتیاز، امکانات و تجهیزات آنها برای تاسیس دیگر مراکز جدید اقدام می شود. 

وی،معرفی مراکز و خانه های فرهنگ دیجیتال با تولید محتوا و رتبه بندی خوب به شبکه ملی فرهنگ را بر اساس این گزارشات تاکید کرد و گفت:این مراکز از طریق شبکه ملی فرهنگ حمایت مادی و معنوی می شوند.

به گفته وی، شناسایی و معرفی مراکز مستعد راه اندازی با ظرفیت های بالا از دیگر محاسن تشکیل کار گروه در استان است.




انتهای پیام/گ

برچسب ها: مرکز ، رسانه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.