گاز ایران با ١٠ میلیارد یورو به اروپا می رسد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: مطالعات پارلمان اروپا بیانگر این است که ایران پتانسیل صادرات سالانه ٢٥ تا ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز الله رمضانی با اعلام این خبر گفت: صادرات گاز ایران به قاره سبز مستلزم سرمایه‌گذاری ١٠ میلیارد یورو در تمام بخش‌های صنعت گاز در طول مسیر است.   
 
 مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون درزمینه صادرات گاز به اروپا اتفاق جدیدی نیفتاده و با توجه به حاکم شدن شرایط مثبت کنونی باید اراده جدیدی به وجود بیاید و طرفین از طریق مذاکره موضوع را پیگیری کنند، افزود: این کار مستلزم یک کار فشرده بوده و فعلاً در حد اعلام مواضع است.  
 
رمضانی یادآور شد: در مطالعه‌ای که پارلمان اروپا انجام داده مشخص‌شده است امکان صادرات گاز توسط ١٢ کشور به این قاره وجود دارد که ایران نیز ازجمله این کشورها و بهترین منبع تأمین گاز است.
 
به گفته رمضانی، اروپایی‌ها به دنبال تنوع منابع تأمین انرژی قاره سبز هستند و ایران نیز با توسعه فازهای جدید پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات گاز پیدا خواهد کرد و از هشت مسیر می‌تواند به شبکه گاز اروپا متصل شود. 

وی اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم‌اکنون حدود ٢٢ تا ٢٣ درصد از انرژی موردنیاز خود را از گاز طبیعی تأمین می‌کند. 

مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه از سفر هیئت عراقی به ایران خبر داد و گفت: هیئت عراقی تا ١٠ روز آینده برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز به ایران می‌آیند. 

رمضانی ادامه داد: این هیئت به‌صورت مشترک با امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران دیدار خواهد داشت و کلیه موارد عملیاتی را نهایی می‌کنند و عملیاتی سازی این موارد مقدمه‌ای برای آغاز صادرات گاز به این کشور خواهد بود. 

رمضانی همچنین با اشاره به توقف واردات گاز ترکیه از ایران گفت: علت توقف واردات گاز تاکنون به‌صورت رسمی از طرف ترکیه اعلام‌نشده است. 

وی بابیان این‌که مبنای موارد فورس ماژور اعلام رسمی خریدار در مورد علت توقف و تطبیق آن با قرارداد فی‌مابین است افزود: پس از اعلام رسمی از سوی طرفین، این موارد مشمول مفاد قراردادی که وجود دارد می‌شود. 

رمضانی خاطرنشان نمود: مرجع تأیید موارد و حوادث فورس ماژور نیز اتاق‌های بازرگانی دو طرف هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، صادرات ، اروپا ، یورو ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار