تبریز؛

تولید بیش از 134هزار تن شیر و عسل در شهرستان سراب

رئیس جهاد کشاورزی سراب خبرداد :در شهرستان سراب بیش از 61 هزارکندوی عسل وجود دارد که متوسط برداشت از هر کندو حدود 38 کیلوگرم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرقانی  ولید عسل در سراب را 2هزارتن در سال عنوان کرد و افزود: با آنکه سراب در تولید عسل رتبه دوم را دارد اما در واحد کلونی مقام اول استان را دارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان سراب در تولید محصولات کشاورزی و دامی اظهارکرد:

سراب از قطب های مهم لبنیات درکشور و استان آذربایجان شرقی بوده و دامداران منطقه سالانه 132هزارتن شیر روانه بازارهای مصرف می کنند.

فرقانی به وجود چند کارخانه بزرگ لبنی در شهرستان سراب اشاره کرد و افزود: هم اینک 4کارخانه لبنی لبنی در منطقه فعال هستند و تولیدات متنوعی به بازار عرضه می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به وسعت 345 هزار هکتاری شهرستان سراب در دامنه‌های سبلان و "بزغوش"، این شهرستان را از قطب‌های مهم کشاورزی، دامداری و زنبورداری استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد.

وی افزود: کل وسعت اراضی کشاورزی قابل بهره‌برداری 113 هزار هکتار است که 54 هزار هکتار به صورت آبی و 63 هزار هکتار به صورت دیم کشت می‌شود و شهرستان سراب از لحاظ کشت آبی رتبه اول استانی را داراست.

فرقانی، میزان تولیدات محصولات زراعی شهرستان سراب را در مجموع بیش از 400 هزار تن عنوان کرد و گفت: شهرستان سراب از لحاظ تولیدات محصولات زراعی در مجموع مقام اول استانی را داراست ضمن‌ آنکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 150 هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان سراب تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به آمار یک میلیون واحد دامی در شهرستان سراب، جمعیت دامی شهرستان سراب را معادل 10 درصد کل واحدهای دامی استان عنوان کرد و افزود: شهرستان سراب از لحاظ جمعیت دامی رتبه اول استانی را داراست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.