رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شناسایی و احصاء رقبات اولویت برنامه اوقاف در سال 94 است

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه شناسایی، احصا و به روز رسانی اطلاعات جامع رقبات کل کشور اولویت برنامه ای سال 94 است، گفت : هم اکنون 30 درصد موقوفات کشور اراضی کشاورزی و 55 درصد مسکونی است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف پیرامون سرمایه وقف و نحوه مدیریت آن، گفت: باید در اقتصاد وقف منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی، بازنگری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم چه میزان از توان اوقاف در استان و ستاد متمرکز شده است، گفت: باید 70 درصد توان سازمان در شهرستان و 30 درصد آن نیز در ستادها متمرکز باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه استان ها باید آمار و اطلاعات دقیقی از رقبات منفعتی خود با جزئیات اطلاعاتی داشته باشد ، تصریح کرد: مدیر استان باید وضعیت رقبات را اعم از دارا بودن مستاجر ، پرونده حقوقی و قضایی و غیره را داشته باشد تا در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بتواند ، از ظرفیت موجود صحیح بهره برداری کند.

رئیس سازمان اوقاف  و امور خیریه با ارائه اطلاعاتی پیرامون رقبات کشور که توسط معاونت بهره وری اقتصادی سازمان احصاء شده است ، گفت: حدود 55 درصد رقبات کشور مسکونی، 11 درصد تجاری، 30 درصد کشاورزی و 4 درصد سایر است که البته باید رصد و بررسی کرد، از این تعداد چه میزان فعال و پویاست.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بازخوانی و ثبت وقفنامه ها اقدامات خوبی در اوقاف صورت پذیرفت ، خاطرنشان کرد: هم اکنون باید اطلاعات توصیفی، مکانی و کاربری موقوفات و رقبات را احصا ، شناسایی و جمع آوری کنیم که در این زمینه باید مدیران و مسئولان سازمانی و استانی حضور در شهرستان ها حضور پیدا کنند و از نزدیک وضعیت را بررسی و نظارت کنند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار