میرزاجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

دوره‌های آموزشی حج تمتع برای کاروان قرآنی از امروز برگزار می‌شود

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: دیدار با آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا را از برنامه‌های روز اول این دوره آموزشی –توجیهی است.

دوره‌های آموزشی حج تمتع برای کاروان قرآنی از امروز برگزار می‌شودمحمد‌تقی میرزا‌جانی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آغاز کلاس‌های دوره توجیهی، آموزشی کاروان اعزامی قرآنی از امروز دهم مرداد اظهار داشت: با توجه به اینکه مأموریت کاروان اعزامی اجرای برنامه‌های تلاوت و تواشیح در مکه مکرمه و مدینه منوره است در این دوره ملاحظات و نکاتی برای آمادگی بیشتر اعضاء کاروان در جهت آمادگی کامل و ایجاد تصویر ذهنی شفاف نسبت به برنامه‌ها آموزش داده می‌شود.

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن افزود: این آموزش‌ها در جنبه‌های اقتضائات فنی تلاوت، موارد بهداشتی و همچنین احکام و موارد مربوط به اجرای مناسک حج برای قاریان حج اولی قابل تقسیم است.

وی در خصوص اقتضائات فنی تلاوت توضیح داد: نکته اول اینکه قطعاتی که برای تلاوت انتخاب می‌شود باید با مناسبت‌های ایام حج همخوانی داشته باشد.

میرزا‌جانی با اشاره به تفاوت دمایی و آب و هوای بسیار گرم عربستان گفت: نکته دیگر از مباحث فنی تلاوت در موسم حج استفاده از پرده‌های صوتی خاصی است که در این شرایط آب و هوایی قاریان بتوانند حداکثر استفاده را از صوت و حنجره خود داشته باشند.

وی افزود: اکثر افرادی که به حج اعزام می‌شوند بخاطر همین آب و هوای عربستان بیمار می‌شوند بنابراین نکته دیگری که در این دوره به اعضاء کاروان اعزامی آموزش داده می‌شود موارد بهداشتی در جهت حفظ سلامت و همچنین آماده نگه داشتن حنجره برای آنکه در طول این سفر صدای آنها جوابگوی اجرای تلاوت‌ها باشد.

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن بیان کرد: از آنجا که تعدادی از قاریان اعزامی برای اولین‌بار است که به سفر حج مشرف می‌شوند بنابراین برای آنان برنامه‌های وسیع‌تری شامل احکام مراسم حج آموزش داده می‌شود وی دیدار با آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا را از برنامه‌های روز اول این دوره آموزشی –توجیهی دانست و تصریح کرد: در این دیدارها اعضاء کاروان اعضامی از فرمایشات این بزرگواران استفاده می‌کنند و در واقع توصیه‌های مطرح شده در این دیدار‌ها جزو موارد آموزشی دوره است.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار