از بن لادن تروریست تا بن لادن‌های خوشگذران در آمریکا و انگلیس

در حالی که کشورهای غربی قوانین سخت گیرانه ای را علیه مسلمانان اعمال می کنند، شاهزادگان و ثروتمندان عرب به راحتی به این کشورها سفر کرده و به خوشگذرانی می پردازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روز جمعه، 9 مرداد ماه، حادثه ای در لندن رخ داد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ سقوط یک هواپیمای خصوصی کوچک در پارکینگ حراج خودرو در حومه فرودگاهی در جنوب غربی لندن.
 
ابتدا سعودی ها اعلام کردند این هواپیما در اختیار این کشور بوده، اما در مورد سرنشینان آن هیچ توضیحی ندادند.
 
در ابتدا به نظر می رسید این حادثه، همچون دیگر حوادث هوایی است و ویژگی خاصی ندارد، اما بعد از گذشت چند ساعت سفارت آل سعود در لندن اعلام کرد سرنشینان این هواپیما، همگی از اقوام و وابستگان، "اسامه بن لادن" بوده اند که از میلان به مقصد لندن پرواز کرده است.
 
اسامه بن لادن؛ شخصی که غربی ها سال هاست از او به عنوان بزرگ ترین و خطرناک ترین تروریست در جهان برای غرب نام می برند و از تمام رسانه های خود برای مطرح کردن وی به عنوان بزرگ ترین آمریکاستیز و غرب‌ستیز بهره بردند.
 
نکته جالب توجه در این حادثه، رفت و آمد راحت و بی دغدغه خاندان بن لادن در کشورهای غربی است، آن هم در شرایطی که به بهانه اقدامات تروریستی گروه هایی همچون القاعده، داعش، طالبان و... که بن لادن به عنوان اسطوره آنها محسوب می شود، غربی ها اقدامات خود علیه مسلمانان حاضر در کشورهایشان را تشدید کرده و برای آنها محدودیت هایی ایجاد کرده اند.
 
به گزارش روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، سازمان عفو بین الملل در گزارشی به برخورد تبعیض آمیز اروپا با مسلمانان اشاره کرده و نوشت: اگر مسلمانان در اروپا به مذهب خود اعتراف کنند مورد تبعیض حتی بعضا از نظر قانونی قرار خواهند گرفت.
 
سازمان عفو بین الملل در گزارش خود همچنین این انتقاد را وارد می کند که سیاستمداران اروپایی به جای اینکه با مسئله تبعیض نژادی علیه مسلمانان مقابله کنند حتی از این مسئله در مبارزات انتخاباتی برای جذب آراء بیشتر استفاده می کنند.
 
در بخش از این گزارش با اشاره به اینکه کشور سوئیس از سال ۲۰۱۰ قوانین سختگیرانه ای را در راستای ساخت مناره ها برای مساجد مسلمانان وضع کرده، آمده است: به این ترتیب سوئیس غرض ورزی ها و تبعیض ها در مورد مسلمانان را شدت می بخشد و برخلاف وظایف بین المللی عمل می کند. در برخی مناطق اسپانیا نیز مسائلی مشابه این رواج دارد. در برخی شهرهای اسپانیا مسلمانان به دلیل ممنوعیت ساخت مساجد باید در فضای باز عبادت کنند.
 
این گزارش بخصوص به رفتارهای تبعیض آمیز و غرض ورزانه بالا علیه مسلمانان در کشورهایی از جمله فرانسه، هلند، اسپانیا و سوئیس اشاره کرده و به موارد بسیاری از این رفتارهای تبعیض آمیز در این کشورها اشاره می کند.
 
یکی از مسلمانانی که در سوئیس زندگی می کند این گونه اظهار داشته که مسلمانان معمولا مسئول وقایع و هرج و مرجهایی به شمار می روند که در خاورمیانه و شمال آفریقا اتفاق می افتد.
 
مارتا نوسبام فیلسوف معاصر و استاد حقوق و اخلاق دانشگاه شیکاگو معتقد است که قوانین تبعیض‌آمیز فاحشی علیه مسلمانان در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، بلژیک، آلمان و اسپانیا وجود دارند و باید دوباره بررسی و تجدیدنظر شوند.
 
جو اسلام هراسی در کشورهای چنان حاکم است که موجب شده در هر حادثه ای، بدون هیچ تحقیقی، ابتدا انگشت اتهام به سوی مسلمانان نشانه رود.
 
به عنوان مثال، در کشتار ۷۷ نفر توسط یک تروریست نروژی راستگرای افراطی، رسانه های غربی ابتدا این حادثه را به افراط گرایان مسلمان نسبت دادند.
 
گزارش‌های مربوط به کشورهای مختلف نشان می‌دهد که وابستگی به اسلام ممکن است در بازار کار امتیاز منفی محسوب شود.
 
تحلیل‌های انجام گرفته در سوئد، فرانسه، انگلستان و دیگر کشورها نشان داده‌اند که افراد دارای نام‌های مشخص مسلمان ـ یا عرب ـ کمتر از اعضای دارای نام‌های اکثریت با همان قابلیت‌ها به مصاحبه دعوت می‌شوند؛ برای مثال، بر طبق مطالعۀ انجام گرفته در انگلستان، افراد دارای نام‌های اسلامی در مقایسه با افراد دارای نام‌های فرانسوی با همان قابلیت‌ها در مقابل تقاضا برای استخدام در یک شغل سه برابر کمتر پاسخ مثبت می‌شنوند.
 
به رغم این فضای سنگین علیه مسلمانان در کشورهای غربی، بسیاری از اعضای خانواده بن لادن هم اکنون در آمریکا به سر می برند و به راحتی در کشورهای اروپایی رفت و آمد می کنند.
 
نه تنها خاندان بن لادن، بلکه بسیاری از شاهزاده های ثروتمند عرب که بنابر اذعان کارشناسان غربی، بزرگترین حامیان گروه های افراطی و تروریستی همچون القاعده و داعش هستند، نیز به راحتی در کشورهای اروپایی و آمریکا رفت و آمد می کنند و به خوشگذرانی می پردازند!
 
حال باید دید این راحتی و آسایش شاهزادگان ثروتمندان عرب، پاداش کدام خدمت آنها به غرب است؟!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار