از افشاگری سفیر سابق فرانسه در یمن تا تسلط ارتش بر پایگاهی در مأرب

سفیر سابق فرانسه در یمن از اهداف ماجراجویانه عربستان پرده برداشت.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، سفیر سابق فرانسه در یمن در اظهاراتی، از اهداف ماجراجویانه عربستان پرده برداشت.

"کونک" که سالیان طولانی در یمن اقامت داشته تأکید کرد: عربستان سعودی هیچگاه نمی خواهد دولت و مردم یمن قدرتمند باشند . یمن از تاریخ و تمدن غنی و منحصر به فردی برخوردار بوده و ملتی شجاع و غیور دارد . بر این اساس، ریاض هرگز اجازه نمی دهد دولتی قدرتمند به جز خود در شبه جزیره عربستان شکل بگیرد . دولت عربستان تاکنون مبالغ سنگینی را به قبائل، احزاب و گروه های سیاسی یمنی پرداخت کرده است تا درگیری و نزاع همیشگی در این کشور شکل بگیرد . 

بسیاری از مسئولان سیاسی ، نظامی و امنیتی یمن و اعضای احزاب اصلاح و جنبش جدایی طلب جنوب تاکنون برای زنده نگاه داشتن خشونت و درگیری در این کشور مبالغ بالایی را از عربستان دریافت کرده اند که نتیجه آن را در فرسایشی شدن بحران یمن می توان دید.

 وی یادآور شد : عربستان هرگز نمی خواهد احزاب ، جریان ها ، گروه ها ، اقوام ، تشکل ناصری و چپگرا در یمن به قدرت برسند ؛ چرا که به قدرت رسیدن این جناح ها موجب تاثیرگذاری آنها بر قبائل یمن شده و از قدرت عربستان در یمن به شدت می کاهد . درست به همین دلیل عربستان از انصارالله به شدت وحشت دارد .

از سوی دیگر، شبکه خبری المیادین گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند بر پایگاه " الصفراء الحانی" در استان مأرب در شمال شرقی این کشور مسلط شوند. این شبکه همچنین از حملات جنگنده های عربستان به مناطق مختلف یمن خبر داد. جنگنده های سعودی سلسله حملاتی را به مناطق "مسیمر"،"الحسینی" و پادگانی در لحج واقع در جنوب یمن انجام دادند.

در خبری دیگری از یمن، یک عامل انتحاری روز گذشته خود را نزدیک ساختمان امنیت سیاسی استان بیضاء منفجر کرد. این انفجار کشته و یا زخمی در پی نداشت.
همچنین عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله نیز در سخنانی که از شبکه المسیره، وابسته به این جنبش پخش شد، از آمادگی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای بحران یمن سخن گفت.

وی با تکذیب سقوط عدن اعلام کرد شکست هایی که نیروهای انصارالله در این شهر متحمل شدند جزئی و موقت بوده است. حوثی همچنین عربستان را به ایجاد جنگ روانی برای هدف گرفتن پایداری ملت یمن متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار