پور مختار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برجام برای بررسی در مجلس، باید به صورت "لایحه" ارائه شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: توافق هسته‌ای یک قرارداد بین المللی است و دولت باید لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد تا در صحن علنی بررسی شود.

برجام برای بررسی در مجلس باید به صورت "محمدعلی پورمختار" در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص لزوم تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام یک توافق نامه بین المللی است و برای ما تعهد ایجاد می‌کند حتما باید در مجلس تصویب شود و طبق قانون اساسی این وظیفه برای مجلس تعیین شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: صراحتا مشخص است که مجلس باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند،‌اما تاکنون تشریفات قانونی لازم برای بررسی برجام در مجلس صورت نگرفته است.
 
وی افزود:در واقع فقط گزارشی از متن برجام توسط وزیر امور خارجه کشورمان به مجلس ارائه شده و این گزارش نمی‌تواند لایحه باشد و به عنوان موافقت نامه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده کبودر آهنگ،‌بهار و لالجین در مجلس اظهار داشت: دولت باید این موافقت نامه را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند چرا که صرف گزارش وزیر امور خارجه به مجلس لایحه محسوب نمی‌شود و این دلیلی برای بررسی مجلس چه در صحن علنی و چه در کمیسیون ویژه نخواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید روند قانونی ارزیابی برجام طی شود و مانند همه موافقت‌نامه‌ها،‌ متن برجام نیز ابتدا  باید در دولت تصویب شود و سپس رئیس جمهور لایحه تنظیم شده را به مجلس ارسال کند و بعد از این مرحله در دستور کمیسیون مربوطه قرار گیرد و  در ادامه گزارش لایحه در صحن مجلس قرائت می‌شود و پس از رأی گیری در این خصوص تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار