قوچان‌نژاد: شاگردان اکبری باید خود را باور کنند

کارشناس والیبال ایران تاکید کرد بازیکنان تیم ب والیبال کشورمان باید به این باور برسند که قابلیت‌های بالایی دارند.

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرستادن تیم ب ایران به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم اول هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا مستقیم به ریو نخواهد رفت، پس اعزام تیم ب تصمیم کاملاً درستی بود. استفاده از بازیکنان جوان و باانگیزه و اعزام آنها به تورنمنت‌های معتبر تجربه آنها را افزایش می‌دهد. ما نباید به 16 بازیکن اصلی تیم اول وابسته باشیم، چون امکان مصدومیت آن‌ها وجود دارد. پس باید جانشینان مناسبی برای آنها داشته باشیم.  

سرمربی شهرداری زاهدان درباره ترکیب ثابت تیم والیبال ایران در رقابت‌های آسیایی، توضیح داد: مربیان تیم‌های برنده معمولاً این کار را می‌کنند. یعنی وقتی تیم‌ها عملکرد خوبی دارند، دست به تعویض نمی‌زنند، البته باید پیش‌بینی آینده را هم بکنیم و اگر با این سیستم به مشکل خوردیم، برنامه عوض شود و مثلاً در سرویس یا خط حمله بازیکنان ذخیره به کار گرفته شوند. مطئنم پیمان اکبری به این موضوع توجه دارد.  

قوچان‌نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر شانس ایران برای کسب قهرمانی آسیا توضیح داد: تیم ایران ظرفیت قهرمانی را دارد. بازیکنان خوبی در مسابقات حضور دارند، هرچند تجربه آنها کم است. آنها باید خود را در حد تیم اصلی بدانند و با اعتماد به نفس به زمین مسابقه وارد شوند. اگر خدای نکرده قهرمان نشدیم، چیزی از ارزش‌های این جوانان و کادر فنی کم نمی‌شود.  

وی عملکرد بازیکنان را خوب دانست و اضافه کرد: همه بازیکنان در یک سطح‌اند ولی فقط بازیکنان اصلی به چشم می‌آیند. این موضوع طبیعی است. محمدطاهر وادی بازیکن جوان و ارزشمندی است باید روی او کار شود تا بتواند به سطح تیم اصلی برسد. البته فاصله چندانی بین او و پاسورهای تیم اصلی دیده نمی‌شود اما وادی نیاز به تلاش و تمرکز بیشتری دارد. پیروت‌پور هم کیفیت بالایی از خود نشان داده و با دست دفاع خوب بازی می‌کند و توپ‌هایش را از بالا می‌گیرد. به همین دلیل در 2 بازی مقابل چین تایپه و تایلند امتیازآورترین بازیکن میدان شد. می‌توان به مرور از این بازیکنان در تیم اصلی هم استفاده کرد.  

کارشناس والیبال ایران درباره استقبال اندک تماشاگران گفت: ما میزبان مسابقات جهانی بودیم. تماشاگری که تا یکی دوماه گذشته مسابقات ایران، مقابل قدرت‌های جهانی مانند روسیه، لهستان و آمریکا را می‌دید، حالا انگیزه تماشای بازی‌های تیم دوم ایران مقابل تیم‌های سطح یک آسیا ندارد. دلیل دیگر نداشتن شناخت کافی مردم از تیم ب است. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار