والیبال مردان آسیا؛

مردان سرزمین هزار معبد مقابل سرو قامتان ایران زانو زدند

تیم ایران با برتری ۳ بر صفر برابر تایلند راهی مرحله نیمه‌نهایی والیبال قهرمانی آسیا شد.

یرانبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان٬ دیدار تیم‌های والیبال ایران و تایلند ساعت ۱۹:۴۵ در سالن دوازده هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد. 

ایران ست نخست را از تایلند گرفت

در ابتدای بازی٬ دوتیم رقابت شانه به شانه‌ای با یکدیگر داشتند و وقت استراحت فنی اول با حساب ۸ بر ۷ به سود میزبان ثبت شد.

 در ادامه هم بازی پایاپای دنبال شد. تیم تایلند در ست نخست بیستر از سرویس‌های ریسکی استفاده می‌کرد و این موضوع ضریب اشتباهات آنها را بالا برده بود. وقت استراحت فنی دوم هم با حساب ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران ثبت شد.

با حضور مصطفی شریفات در خط سرویس٬ ایران ۲ امتیاز دیگر از حریف گرفت تا در امتیاز ۱۸ بر ۱۴ مونچای سرمربی تایلند مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. این تاکتیک هم جواب نداد و ایران ۲ امتیاز دیگر هم گرفت تا همچنان شریفات را در خط سرویس ببیند.

در امتیاز ۲۰ بر ۱۴ مونچای بازهم تقاضای تایم‌اوت کرد. از این لحظه به بعد رحمان داودی جای پوریا فیاضی را در زمین گرفت. تایلند هم با به میدان آوردن نامخونتو کیتینون حمله خود را تقویت کرد تا در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ به سود ایران٬ این بار پیمان اکبری تقاضای تایم‌اوت کند.

سرویس‌های چانچای کیتسادا دریافت اول ایران را به هم ریخته بود اما این حربه اکبری موثر شد تا این بازیکن توپش را به اوت بفرستد. بلافاصله پوریا فیاضی یک امتیاز سرویس از لیبروی حریف گرفت اما سرویس بعدی او در چارچوب زمین تایوان نبود.

 بالاخره فرهاد پیروت پور با اسپکی محکم کار را تمام کرد تا ست نخست با یرتری ۲۵ بر ۲۰ ایران به پایان برسد.
 
دفاع روی تور ایران بلای جان تایلند
 
داستان ست دوم هم مشابه بود. دوتیم بازی پایاپایی را آغز کردند. اما ایران با تک دفاع پیروت‌پور و امتیاز سرویس همین بازیکن موفق شد دروقت استراحت فنی نخست ۸ بر ۵ از حریف پیش بیفتد. 

در ادامه دفاع روی تور ایران سروشکل منظمی گرفت تا ایران ۹ بر ۵ از حریف پیش بیفتد و تایلندی‌ها خیلی زود تقاضای تایم اوت کنند.

ایران اما به امتیازگیری‌اش با سرویس‌های پیروت‌پور ادامه داد تا نتیجه ۱۱ بر ۵ شود. دفاع سخت شریفات و وادی ۲ امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد تا در امتیاز ۱۴ بر ۶ مونچای از دومین وقت استراحت خود استفاده کند.

این تاکتیک جواب داد و زرینی سرویس خود را به بیرون فرستاد اما مدافعان روی تور ایران در این ست بی‌نظیر بودند تا در وقت استراحت دوم نتیجه ۱۶ بر ۷ به سود شاگردان اکبری رپی اسکوربورد ثبت شود.

بازهم حضور شریفات در خط سرویس امتیازهای متعددی را به کمک دفاع روی تور یرای ایران یه ارمغان آورد.

این میان اشتباهات زیلد تایلندی‌ها هم باعث شد فاصله امتیازی زیادی بین دوتیم ایجاد شود. در امتیاز ۲۳ بر ۹ خیال شاگردان اکیری از پیروزی در این ست راحت شد و ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ به سود ایران به پایان رسید.

 چهارمین برد ۳ بر صفر

با آغاز ست سوم٬ تایلندی‌ها که به دلیل شکست سنگین ست دوم از نظر روحی به هم ریخته بودند٬ سعی کردند مانند ابتدای دو ست پیش بازی پایاپایی را به نمایش بگذارند و موفق هم بودند. تایلند برای این‌که در این ست هم اسیر دفاع روی تور ایران نشود٬ رو به بازی سرعتی آورد‌.

 وقت استراحت فنی نخست ست سوم با حساب ۸ بر ۶ به نام ایران ثبت شد. در ادامه کارخوب در تنوع حملات روی تور و حمایت مدافعان عقب زمین باعث شد ایران بازهم از حریف فاصله بگیرد و نتیجه بازی در وقت دوم ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران شود.

در ادامه ایران به برتری خود ادامه داد تا با برتری ۲۵ یر ۲۰ در این ست٬ به چهارمین پیروزی ۳ بر صفر خود برسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار