" ایران کبیر" در مرکز لندن

خودرویی در لندن که بر روی آن جمله "ایران کبیر" نوشته شده بود، توجه پلیس امنیت را جلب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای امنیتی پلیس و آتش نشانی در لندن ، در هراس بی اساس از خودرویی که برای ترویج گردشگری در ایران تبلیغ می کند، موزه علوم را در این شهر تخلیه و خودروی مشکوک را بازرسی کردند.
براساس این گزارش این خودرو در مقابل موزه علوم لندن توقف کرده بود که بر روی آن نوشته شده بود "ایران کبیر" و همین موضوع موجب شد تا نیروهای پلیس و امنیتی، آن را تهدید تلقی کنند و با اجرای تدابیر ویژه امنیتی در اطراف خودرو، تخلیه موزه علوم، بستن خیابان های اطراف موزه و شکستن شیشه، خودرو را بازرسی دقیق کنند که ساعاتی به طول انجامید . 
مالک این خودرو، کریستین ایوان، رومانیایی 42 ساله است می گوید: در سال 2010 میلادی (1389) به ایران رفته و عاشق ایران شده است و از آن پس، وی با خودروی خود و با علاقه شخصی به سراسر اروپا می رود تا گردشگری در ایران را ترویج دهد. 
در زمان عملیات نیروهای پلیس و امنیتی در لندن، کریستین و اعضای خانواده اش، در حال بازدید از موزه علوم بودند و فکر نمی کردند ترویج گردشگری در ایران این همه هیاهوی فراوان نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس را در پی داشته باشد . 
کریستین ایوان به رسانه های لندن گفته است تعجب می کند که چرا " پیام صلح " نوشته شده بر روی خودرو، موجب واکنش پلیس لندن شده است. 
کریستین گفت: امیدوار بود پلیس یا نیروهای امنیتی ، حداقل با نوشتن یادداشتی، علت یورش به خودرو را توضیح می داد اما پلیس لندن گفته است در این گونه موارد، ابراز نظر نمی کند. 
کریستین بیان داشت عضوی از ائتلاف "ایران کبیر " است و بابت تبلیغاتش برای ایران، از دولت ایران پولی نمی گیرد. 
کریستین ایوان ، همسر فرانسوی و فرزندانش در 25 سال اخیر در آلمان زندگی کرده اند. آنان با سفر به 25 کشور از 30 کشور اروپایی، سفر به ایران را تبلیغ می کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۲:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
ایول داری .ببینین مردم ایران چقدر دوست داشتنی هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
جانم دمش گرم خیلی مرسی
آخرین اخبار