وقتی استفاده از تکنولوژی دردسر ساز می شود

مضرات پزشكی تلفن همراه برای كودكان و افراد زیر 12 سال و رابطه امواج الكترومغناطیس ناشی از گوشی‌ها با بروز تومور مغزی تقریبا اثبات شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در كشورهایی ‌نظیر فرانسه كه در این زمینه استفاده از تکنولوژی پیشگام محسوب می‌شود زمزمه‌هایی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای كودكان و تبلیغات رسانه‌ای در این حوزه به گوش می‌رسد.  نتیجه برخی تحقیقات نیز استفاده از تلفن همراه را برای افراد زیر 20 سال یكی از دلایل بروز آسیب‌های جدی در بخش‌های مربوط به شنوایی و بینایی مغز معرفی می‌كند.

پیامد های زیانبار استفاده کودکان از موبایل

فاطمه منفرد پویا روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استفاده بیش از حد کودکان از وسایلی همچون موبایل و تبلت گفت: مسئله ای که وجود دارد این است که ما نمیتوانیم با تکنولوژی مقاومت کنیم و حذف این مقوله در مدت کوتاه موجب فاصله گرفتن کودکان از محیط پیرامون خود می شوند.
وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی باید تحت نظر و مدیریت خانواده قرار گیرد گفت: در هر دهه ای تکنولوژی های جدید و خاصی وجود دارد که خانواده ها نمی توانند آن را مدیریت کنند و تنها مدیریتی که نسبت به این تکنولوژی ها دارند این است که آن را حذف کنند.

پیامد های زیانبار استفاده کودکان از موبایل



مدیریت خانواده مساوی حذف تکنولوژی
وی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی علاوه بر فاصله گرفتن زود هنگام کودک از محیط پیرامون خود باعث احساس ناکامی در وی شده و برای یادگیری موارد جدید، اعتماد به نفس کاذب در کودک مشاهده شده و توانایی هایش زیر سوال می رود.

این روانشناس گفت: استفاده کودکان از تبلت یا موبایل باعث بروز بیماری هایی همچون افسردگی و اضطراب شده و هنگامی که کودک در محیط اجتماعی قرار دارد حس میکند با دیگر همسالان خود فاصله دارد و چیز هایی را نمیداند که دوستانش می داند و در نهایت اضطراب در کودک زمینه ساز افسردگی شده و به ناکامی می رسد.

پیامد های زیانبار استفاده کودکان از موبایل


گفتنی است؛ما مجبور نیستیم تمام وسایل الکترونیکی را دور بریزیم. اما باید با روشی متفاوت از آنها استفاده کنیم. در اولین قدم باید استانداردهای دولتی برای این وسایل تغییر کند.
پژوهش‌هایی که اخیراً انجام شده است نتایج هشدار دهنده‌ای دارد. به طوری که مشخص کرده اشعه‌های الکتریکی باعث ناهنجاری‌های کروموزومی می‌شود و در صورتی که به مدت زیادی در معرض این امواج باشیم به سلول‌های مغزی آسیب می‌رسد و حتی باعث شکسته شدن دی.ان.ای (DNA) می‌گردد.

پیامد های زیانبار استفاده کودکان از موبایل


گزارش:محبوبه حاج محمدی

انتهای پیام/




برچسب ها: استفاده ، کودکان ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.