اصفهان؛

کاشان آماده استقبال از 2 شهید غواص

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از تشکیل ستاد استقبال از شهدای خط شکن گردان غواص عملیات کربلای چهار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی گفت: برنامه ریزی های لازم برای اطلاع‌رسانی و حضور پرشور مردمی در استقبال از کاروان شهدای غواص در کاشان از طریق هیات های مذهبی، جامعه مداحان، فعالان فرهنگی و قرانی، کانون های فرهنگی، مبلغان و سایر تشکل های دینی این شهرستان انجام شده است.

وی، تشیع پیکر مطهر شهدای غواص استان اصفهان، همزمان با عصر امروز چهارشنبه 14 مردادماه در دارالمومنین کاشان را یادآورشد و گفت: بر اساس اعلام اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، اسامی ‌11 شهید غواص و خط‌شکن استان اصفهان که در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهر آنها به تازگی احراز هویت شده

که 9 شهید از این تعداد متعلق به شهر اصفهان و 2 شهید نیز از شهدای شهرستان کاشان و آران و بیدگل هستند.

وی با اشاره به اینکه ابوالفضل لِسان نام پدر شهاب‌الدین از شهرستان کاشان و منوچهر خراط نام پدر رحمت‌الله از شهرستان آران بیدگل است افزود:محمد قاراخانی(نام پدر- عبدالخلیل؛ اصفهان)، زهیر ترکان( نام پدر- صفر؛ اصفهان)، علیرضا جمشیدی خوزانی(نام پدر- علی؛ اصفهان) و حمید مسائلی(نام پدر سیف‌الله؛ اصفهان) از 9 شهید شناسایی شده از استان اصفهان است.

به گفته وی، محمدجواد زمانی( نام پدر- صفرعلی؛ اصفهان)؛ حمیدرضا صغیرا(نام پدر- عباسعلی؛ اصفهان)،. غلامرضا مظاهری طالخونچه( نام پدر- ناصر؛ اصفهان)،. حسین رفیعی(نام پدر- عبدالله؛ اصفهان) و رسول رمضانی(نام پدر- حسینعلی؛ اصفهان) از دیگر شهدای احراز هویت شده این استان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان آمادگی هیات های مذهبی، تشکلهای دینی، جامعه مداحان، فعالان فرهنگی و قرآنی، کانون های فرهنگی و مبلغان دینی این شهرستان در استقبال از کاروان شهدای غواص را تاکید کرد و گفت:جلسه هماهنگی استقبال از کاروان شهدای غواص، تعیین مسیر های تشییع از معابر بلوار کارگر، خیابان 22 بهمن، میدان 15 خرداد به طرف چهارراه آیت الله کاشانی و در نهایت محل وداع با شهدا در میدان جهاد روز دوشنبه(12 مرداد)در فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: کاروان شهدا پس از عبور از شهرستان های کاشان،آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار، فریدن، تیران، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شهر بهارستان و شاهین شهر و برخوار، همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر اصفهان تشییع می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدای غواص از مظلوم‌ ترین‌ های شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند گفت: مظلومیت این شهدا تداعی کننده غربت و مظلومیت حضرت امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا است.
به گفته وی،ایمان، رادمردی، شجاعت، دین مداری، خدامحوری و دفاع از وطن تا آخرین نفس و قطره خون ویژگی غواصان خط شکن در الگوپذیری ملت ایران به ویژه نسل جوان از آنها است.

حجت‌الاسلام حسینی، در پایان اظهارداشت:شهدا سند افتخار، اقتدار، عزت،آزادگی، امنیت و آرامش میهن اسلامی هستند.

175 شهید از مجموع 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شدند، جمعی از غواصان و خط شکنان شهید عملیات کربلای چهار بودند که اخبار پیکرهای مطهر آنها با دستان بسته حال و احوال همه را متحول کرد و انقلاب روحی در همه سنین و اقشار مردمی ایجاد کرد.

پیکر این شهدا بر اساس اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر این شهدای غواص و خط‌شکن مربوط به چهار یگان 25 کربلا، 41 ثارالله (علیه السلام)، 14 امام حسین(علیه السلام) و هفت حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان، گلستان و کرمان تشییع می‌شود. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.