مشهد؛

رتبه چهارم خراسان رضوی در تولید گوجه سبز در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، از اختصاص رتبه چهارم تولید گوجه سبز در کشور به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید 14 هزار تن زردآلو و 4 هزار و 300 تن گوجه سبز در باغات استان خبر داد.

سید هاشم نقیبی سطح زیر کشت زردآلو در خراسان رضوی را 3 هزار و 400 هکتار اعلام کرد و گفت: عمده ترین شهرستان‌های تولید کننده زردآلو کاشمر، مه ولات، قوچان، گناباد و چناران هستند که انواع زردآلوی شاهرودی، لاسگردی و نوری تولید می‌کنند.

وی افزود: میانگین برداشت زردآلو در استان 4 هزار و 200 کیلوگرم است که ازین میزان، حدود 60 درصد به صورت تازه خوری و بقیه آن به مصرف صنایع تبدیلی و تولید برگه زردآلو می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین سطح زیر کشت گوجه سبز در استان را یک هزار و 170 هکتار اعلام کرد و گفت: یک هزار و 39 هکتار از اراضی زیر کشت گوجه سبز، بارور می‌باشد و میزان تولید این محصول 4 هزار و 300 تن است.

سید هاشم نقیبی با بیان اینکه استان خراسان رضوی از لحاظ سطح زیر کشت گوجه سبز رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است، مهمترین شهرستان‌های تولید کننده گوجه سبز را تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، قوچان، مشهد و نیشابور برشمرد.

وی افزود: بیشتر ارقام تولیدی گوجه سبز از نوع گلستانی، میرزایی و محلی است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.