گزارش بازار هفته دوم مرداد؛

رشد ارزش معاملات بازار سرمایه تا پایان سال

تا پایان سال جاری با بهبود وضعیت رکود بخش اقتصادی روند منفی بازار سرمایه و رفتارهای منفعلانه ی فعالان بازار ، به انتهای خود می رسد و شاهد خرید و فروش های متعدد و پرحجمی در ارزش های بالا در بازار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تا پایان سال جاری با بهبود وضعیت رکود بخش اقتصادی روند منفی بازار سرمایه و رفتارهای منفعلانه ی فعالان بازار ، به انتهای خود می رسد و  شاهد خرید و فروش های متعدد و پرحجمی در ارزش های بالا در بازار خواهیم بود.

 شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی دومین ماه تابستان 49 واحد رشد کرد و به رقم 829،66 واحد رسید. فملی با 76 واحد بیشترین تاثیر منفی و حکشتی با 70 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم 106.5 میلیارد تومان رسید که خاور با 9.7 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .

بر این اساس، در بازار فرابورس شاخص ایفکس 3 واحد نزول کرد و به رقم 781 واحد رسید . جم و میدکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند . 

علاوه بر این، گروه خودرو و ساخت قطعات که در شروع بازار با افزایش تقاضا همراه بود پس از گذشت ساعتی به تدریج شاهد کاهش قیمتها و فزونی عرضه در نمادهای گروه بودیم بطوریکه در خاور که با صف خرید 60 میلیونی آغاز به کار کرده بود شاهد عرضه چندین بار صف خرید بودیم. معاملات خپارس که تا محدوده 2 درصد منفی با کاهش قیمت همراه بود درمحدوده صفر تابلو و با حجم معامله 50 میلیونی به پایان رسید.

همچنین، در معاملات 12 میلیونی خودرو حدود 50 درصد مربوط به خرید سهامداران حقوقی بود. در میان قطعه سازها نماد خکار پس از یک هفته صف فروش مشمول دستورالعمل گره معاملاتی شد و پس از بازگشایی در محدوده 10 درصد منفی و رفع گره به روند منفی معاملاتش ادامه داد. خکار در گزارش سه ماهه خود را پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 را 134 تومان اعلام کرده که نسبت به پیش بینی قبلی تغییری نداشت؛ همچنین شرکت در این سه ماهه توانست مبلغ 102 ریال از این مبلغ را پوشش دهد.در اواخر هفته معاملات در این گروه تقریبا با افزایش قیمت همراه بود. 

در فلزات اساسی، فولای تنها نماد صف خرید گروه بود. فروس گزارش سه ماهه خود را اصلاح کرد و طبق آن سود هر سهم سال مالی 94 تنها با 4 ریال کاهش 313 ریال پیش بینی کرد. فملی در این گروه بیشترین عرضه را داشت و با معامله 7.4 میلیون سهم در صف فروش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص اولین روز هفته  داشت ،فایرا گزارش حسابرسی شده 3 ماهه خود را منتشر و طی این دوره زیان 102 ریالی را بابت هر سهم شناسایی کرد؛ این گروه که این روزها شرایط خوبی از لحاظ بنیادی با توجه به کاهش تقاضای فولاد جهانی و همچنین رکود موجود در فضای اقتصادی کشور بخصوص در بخش مسکن ندارد چندان مورد اقبال بازار نیست.
 

در گروه بانکی اکثر نمادها درروز ابتدایی هفته معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند و بانک صادرات بیشترین حجم معامله را در این گروه دارا بود اما به تدریج نمادها اکثرا با معاملات منفی به کار خود پایان دادند. بانک صادرات ايران در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29/12/94 شرکت را مبلبغ 145 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی بدون تغییر اعلام شده است شرکت در 3 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 37 ریال سود کنار بگذارد و 26 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

این در حالی است که، در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها شاهد معاملات منفی بودند و نمادهای شپدیس ، شیراز ، شسینا با صف فروش بسته شدند . نماد شپلی جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده متوقف شد. همچنین شرکت توليد مواد اوليه الياف مصنوعی در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 31/06/94 شرکت را مبلغ 169 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی با کاهش 38 درصدی همراه بوده است شرکت در 6 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 33 ریال سود کنار بگذارد و 20 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

گفتنی است،  علت این تعدیل منفی ناشی از کاهش 39 درصدی در فروش شرکت می باشد که 51 میلیارد تومان نسبت به گزارش سه ماهه شرکت کاهش یافته است . که از جمله خبرهای مهم گروهها در این هفته می باشند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار