جعفری مطرح کرد:

تولید کمپوست گرانوله تا پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تولید کمپوست گرانوله تا پایان امسال خبر داد و گفت: مجتمع دفع و پردازش آرادکوه تا پایان سال برای تولید این کمپوست آرم استاندارد کسب می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان حسين جعفري مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به دو بعد فرصت و تهديد در قانون مديريت پسماند، اظهار کرد: ظهور هر بعد منوط به نوع حاکميت و مديريت پسماند توليدي در هر کشور است.

وی با تاکيد بر اينکه سازمان مدیریت پسماند روزانه حدود 7500 تا 8400 تن پسماند شهر تهران و حومه را مديريت مي کند، گفت: مديريت 100 تن زباله بيمارستاني به صورت روزانه در کنار 40 تا 50 هزار تن نخاله ساختماني نيز؛ 4 تا 5 هزار خودرو را به صورت مستقيم درگير کرده که در يک نگاه جامع آلودگي هوا و ترافيک مطرح مي شود.

جعفري با اشاره به هزينه هاي غير مستقيم از قبيل زمين هاي اشغال شده ، آلودگي هوا و زير ساختهاي ايجاد شده به فعاليت مستقيم 18 هزار نفر در بخش پسماند افزود: اين سازمان از سال گذشته فعاليتهاي ويژه اي را در قالب طرح کمپين آسمان آبي و زمين پاک ارائه کرده که توجه ويژه به آموزش و فرهنگ سازي در زمينه تفکيک پسماند در مبداء از اهم برنامه هاي اين سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: آموزش به ادارات و استفاده از ظرفيت آنها جهت تبليغات زيست محيطي اين سازمان، جذب همکاري گروههاي مردمي، مخزن گزاري، آموزش و اعزام خودروهاي مکانيزه به شهرک هاي محصور و مجتمع هاي بلند مرتبه را از جمله ظرفيتهاي اين سازمان در جهت ارتقاء فرهنگ تفکيک پسماند در مبداء و بهبود مديريت پسماند عنوان کرد.

جعفری تصریح کرد: در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، کمپوست گرانوله و کسب آرم استاندارد تا پايان سال جاري تولید خواهد شد.

وی پيشنهاداتي را در خصوص الزام يا توصيه کاربرد کمپوست توليدي آرادکوه جهت فضاي سبز شهرستانهاي استان تهران و مديريت پسماندهاي الکترونيکي و پسماندهاي صنعتي توسط سازمان با همکاري توليد کننده جهت طرح در جلسه آينده کارگروه ارائه دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار