جعفری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

دفع بهداشتی 45 درصد از پسماند‌های کشور

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه میزان پسماند‌های دفنی کشور حدود 80 درصد است، گفت: از این میزان تنها 45 درصد به صورت بهداشتی (پوشش روزانه با خاک) دفع می‌شود.

حسین جعفری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند کشور، اظهار کرد: سرانه تولید پسماند عادی در مناطق شهری کشور، 710 گرم، در مناطق روستایی 470 و در کلانشهر‌ها حدود 800 گرم در روز است.

وی ادامه داد: آمار پسماند‌های دفنی کشور حدود 80 درصد بوده که تنها 45 در آن به صورت بهداشتی (پوشش روزانه با خاک) دفع می‌شود.

جعفری اضافه کرد: بر اساس آمار موجود در کشور، میزان مکانیزه شدن سیستم جمع آوری پسماند در کلانشهرها حدود 80 درصد برآورده شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه این سازمان از لحاظ حقوقی در زمره اشخاص حقوقی عمومی غیر دولتی تلقی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اساسنامه سازمان مدیریت پسماند (70/8/4) طراحی، برنامه ریزی و نظارت عالیه بر حسن اجرای جمع آوری و حمل بهداشتی و سریعتر مواد زائد شهری در زباله با برنامه‌های آموزشی و ارائه روش‌های جدید و اطلاع از پیشرفت‌های سایر کشورها در این زمینه بر عهده سازمان پسماند است.

وی در پایان تصریح کرد: انجام ترتیبات لازم جهت دفن بهداشتی و سریعتر زباله، نظارت عالیه بر احداث و توسعه ایستگاه‌های خدمات شهری در مناطق، بازیافت مواد قابل استفاده از قبیل کاغذ و مقوا، شیشه، پلاستیک، آهن آلات، کمپوست و همچنین احداث کارخانجات کمپوست (تبدیل زباله به کود) بر عهده سازمان مدیریت پسماند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار