بدهی 130 میلیارد تومانی بیمه‌ها به بیمارستانهای تابعه تا پایان سال 93

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تأکید بر رعایت اقتصاد مقاومتی در چارچوب اقتصاد سلامت، تجویز منطقی دارو در بیمارستان ها، خدمات پاراکلیکینک و تصویربرداری بجا و در صورت ضرورت را از مصادیق رعایت اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر علی جعفریان با بیان این مطلب افزود: ما وظیفه داریم اقتصاد مقاومتی را در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها  رعایت کنیم و با کنترل های لازم، هزینه ها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات وزارت بهداشت در سال 94 در مقایسه با سال 93 کاهش یافته و از سویی تورم بیش از سال گذشته است اما هزینه های دانشگاه ها اگر نگوییم افزایش پیدا کرده، حداقل ثابت مانده و کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که مشکلات موجود با برداشتن تحریم ها حل شود، اثرات اقتصادی آن را حداقل تا پایان سال 94 نمی توان به صورت ملموس مشاهده کرد.

دکتر جعفریان با اشاره به اینکه اقدامات لازم را در جهت مدیریت و کاهش هزینه ها از قبل پیش بینی کرده بودیم افزود: در تلاش هستیم تا ضمن کاهش هزینه ها، کارایی را افزایش دهیم که این روند در عرصه بهداشت و درمان بخش عملی اقدامات است.

وی افزود: در عرصه آموزش، همواره کنترل هزینه ها از گذشته وجود داشته و می توان بسیاری از برنامه ها و طرح ها را با هزینه های به مراتب کمتری انجام داد به عنوان نمونه توانستیم در سال جاری جشن یکپارچه فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه را با یک چهارم هزینه  و با کیفیتی بهتر برگزار کنیم زیرا برای مدیریت هزینه و راهکارهای آن  برنامه ریزی  کرده بودیم.

حدود نیمی از بدهی بیمه ها مربوط به داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص میزان بدهی بیمه ها به مجموعه این دانشگاه گفت: در حالی که در سال گذشته و در مقطعی میزان بدهی بسیار اندک و پرداخت ها نیز به روز بود اما متاسفانه در حال حاضر این میزان افزایش قابل توجهی یافته است.

دکتر جعفریان ادامه داد: بیمه ها بیش از 130 میلیارد تومان تا پایان سال 93 به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بدهی دارند.

وی گفت: بخش عمده ای از زیر مجموعه های دانشگاه، مجموعه داروخانه های مربوط به دانشکده دارو سازی و از جمله داروخانه 13 آبان است که حدود نیمی از میزان بدهی بیمه ها مربوط به این داروخانه ها است و اگر این بدهی ها به موقع  پرداخت  نشود، خدمتی که داروخانه ها ارائه می دهند دچار اختلال می شود.

دکتر جعفریان در عین حال یادآور شد: تعرفه های گلوبال به تازگی و در ماه پنجم ماه اعلام شده است و باعث تاخیر اسناد به بیمه ها شده است.

 اعتراضات مربوط به نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد را می شنویم و پاسخ می دهیم
 رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پرداختها برای پزشکان و همچنین کارکنان بیمارستان ها تا پایان سال 93 به صورت کامل تسویه شده و بر اساس فرمول پرداخت مبتنی بر عملکرد محاسبه شده است .

وی افزود: در 4 بیمارستان با توجه به اصلاحیه دستورالعمل ابلاغی، با رقمی اضافه بر 1.7 تسویه کرده ایم و چالش ها و مشکلاتی وجود داشت که رسیدگی شد و در بسیاری از بیمارستان ها، معاونت درمان دانشگاه اقدامات موثری در جهت توجیه طرح انجام دادند و با مدیران و گروه های پرستاری جلسه هایی برگزار کردند.

کوچکترین اختلال در خدمات رسانی به بیمار قابل قبول نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وجود چالش های جدی در برخی بیمارستان ها گفت: اعتراض قابل قبول است و ما می شنویم و پاسخ می دهیم و در مواردی که برخی گروه ها معتقد بودند در دستورالعمل مشکلی وجود داشت، منعکس و در نهایت منجر به اصلاح این دستورالعمل شد و این مسیر، مسیری منطقی است.

وی گفت: اظهار نظر برخی گروه ها نباید در خدمات رسانی به بیماران اختلال ایجاد کند و همه افرادی که در بیمارستان ها مشغول کار هستند متعهد هستند که خدمت به بیمار آسیبی نبیند و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که به خاطر اعتراض یه یک موضوع، وظیفه اصلی، حرفه ای و انسانی افراد تحت الشعاع قرار گیرد و کوچکترین اختلال در خدمات رسانی به بیمار قابل قبول نیست.

دکتر جعفریان با اشاره به گزارش های هر ماه خود از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: در گزارش تیر ماه  اعلام کردک که مکانیسم انعکاس نظرات گروه هایی که در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند مانند پرستاری، آزمایشگاه، کارکنان اداری، مدیریتی و خدماتی از طریق مدیران  گروه ها، نظرات کارشناسی را برای معاونت درمان ارسال می کنند و ما ضمن ارزیابی این نظرات، در مواردی که نیاز به توضیح است این کار انجام می شود و در صورتی که نیاز به اصلاح داشته باشد آن را به وزارتخانه منعکس می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار