زبان طنز زیر سؤال بردن منطق‌ فال

«شاخه نبات» عنوان مجموعه شعر سولماز نراقی است که با زبانی طنز و لحنی شبیه فال‌های پاکتی حافظ نوشته شده است.

سولماز نراقی شاعر و هنرمند جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اثر متفاوتش در عرصه ادبی گفت: «شاخه نبات» تلفیقی بینا‌متنی از شعر کهن و شعر معاصر فارسی است. مجموعه شعری که جنبه بصری دارد و به زبان طنز است.

وی افزود: این اشعار را با الهام از فال پاکتی حافظ و بر اساس متن و شکل آنها نوشتم. به طوری که واجد جنبه‌های کلامی و بصری آن باشد. زبان این اشعار به شکل طنز است.

نراقی اظهار داشت: در واقع مبتنی بر آن فال‌ها، به کشف یک ظرفیت شعری جدید رسیده‌ام. شعری که لحنش، لحن فال است، چیزی شبیه فال‌های پاکتی حافظ اما فال نیست. در واقع باید گفت در عین حال که شکلش شبیه فال است اما در بعضی موارد منطق را هم زیر سؤال می‌برد.

نویسنده کتاب «میر‌زاده عشقی» تصریح کرد: «شاخه نبات» در سال 88 مجوز گرفت اما مجوز آن گم شد! تا اینکه پس از چند‌ بار بازنگری تصویرهای آن، در سال گذشته منتشر شد. هر چند ابتدا تصور می‌شد که ممکن است کار با استقبال مواجه نشود اما خوشبختانه اکنون چیزی نمانده که به چاپ دوم برسد.

گفتنی است؛ «شاخه نبات» عنوان مجموعه شعری تلفیقی از شعر کهن و معاصر ایران مبتنی بر فال‌های پاکتی حافظ است که بعد از «میرزاده عشقی» اثر دوم سولماز نراقی است. «میرزاده عشقی» عنوان کتابی از اوست که به نوعی به نقد و بررسی آثار و آرای او می‌پردازد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار