رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار؛

لزوم تامین معیشت و بهره مندی خبرنگاران از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی

رئیس جمهور در این پیام گفت: باید شرایطی فراهم شود تا خبرنگاران با امید بیشتری کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.

فیروزگرانی// لزوم تامین معیشت، بهره مندی خبرنگاران از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نخستین نشست روزنامه نگاران که عصر روز گذشته در سالن تلاش برگزار شد، به قرائت پیام رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار پرداخت که متن پیام به این شرح است:

"دست یابی به توسعه پایدار و تقویت و تحکیم بنیان‌های اجتماعی در دنیای پیچیده امروز که در سیطره‌ فناوری‌های ارتباطی قرار گرفته است، تنها در پرتو وجود وجندان‌های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت‌ مسئولان آحاد عمومی، امکان پذیر است. خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات به هنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت‌ها به مردم را به عهده دارند، وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

این تلاش گران سپهر خبر و اطلاع رسانی که دل در گروه منافع ملی دارند،‌تنها به نقل و روایت رویداد‌ها نمی‌پردازند، بلکه با عشق به مردم و تلاش‌های حرفه‌ای، واقعیت‌ها و ظرفیت ملی را معرفی و با کژی‌ها و ناراستی‌ها به مبارزه بر می‌خیزند. به واقع می‌توان خبرنگاران مسئولیت شناس را که با شجاعت قابل تحسین قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنش گران اصلی اجتماع دانست، از این رو شایتسته‌است همه دستگا‌ه‌ها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه‌های معیشتی و نیز بهره مند کردن آن‌ها از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی، شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رساند.

دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی‌ها و همزبانی‌های حمایت گرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقای جایگاه حرفه‌ای این تلاش گران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند. با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه‌ی قلم و آگاهی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می‌گویم و توفیق روز افزون این دیدبانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار