فیلمِ کنارگذاشته شده از داوری فجر، به مونترال کانادا رفت

«مَرگِ ماهی» سیدروح‌اله حجازی پیش از اکران عمومی در ایران، در جشنواره مونترال کانادا به نمایش در می‌آيد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، «مَرگِ ماهی» در اولین حضور بین‌المللی خود، در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا به نمایش در می‌آيد. این فیلم در بخش تمرکز بر سینمای جهان این جشنواره حضور دارد که از پنجم تا شانزدهم شهریورماه در شهر مونترال برگزار می‌شود.

حضور «مَرگِ ماهی» در این جشنواره درجه الف در حالی صورت می‌گیرد که پس از بی‌مهری‌های زیاد به آن در جشنواره فجر، قرار است مهرماه امسال روی پرده سینماهای کشور برود. همچنین حجازی پس از جشنواره فجر و بازخوردهای فیلمش در میان اصحاب رسانه و منتقدان، برای افزایش ریتم آن، 6 دقیقه از «مرگ ماهی» را در نسخه داخلی و خارجی کوتاه کرده است.

حجازی پیش از این، با فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره مونترال حضور داشت و در این دوره نیز با فیلم جدیدش که پخش بین‌المللی آن برعهده محمد اطبایی است، در بخش تمرکز بر سینمای جهان این جشنواره حضور دارد.

بر اساس این گزارش، «مَرگِ ماهی» پربازیگرترین فیلم جشنواره فجر بود که در آن نيكي كريمي، علي مصفا، طناز طباطبايي، ريما رامین‏‌فر، بابك كريمي، بهرنگ علوي، حسام محمودي، مرواريدكاشيان، با هنرمندی پانته‌آ بهرام، بابك حميديان، رابعه مدنی و سحر دولتشاهی و همچنین كيميا مراديان، مليكا پارسا، حسام رحيمي‌منش (بازیگران خردسال) ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «مرگ ماهی» آمده است: «همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم...».

عوامل تولید «مرگ ماهي» عبارتند از: نويسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سيدروح‌الله حجازي، مدير فيلمبرداري: محمود كلاري، تدوين: هايده صفي‌ياري و سپيده عبدالوهاب، طراح چهره‌پردازي: مهرداد ميركياني، طراح صحنه: كامياب امين‌عشايري، طراح لباس: گلناز گلشن، آهنگساز: حامد ثابت، صدابردار: وحيد مقدسي، صداگذار: اميرحسين قاسمي، جلوه‌هاي ويژه بصري: جواد مطوري، دستيار اول و برنامه‌ريز: علي افشين‌راد، دستيار تهيه و تولید: هادي عليمحمدي، مديران توليد: پیمان جعفری و وحيد مشاري، مشاور رسانه‌اي: سیدمحمدصادق لواساني، عكاس: نويد سجادي‌حسيني، سرمايه‌گذاران: بانك پاسارگاد، شركت سرمايه گذاري پارس آريان.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.