سرگردانی دهها مهاجر غیر‌قانونی در مرز صربستان – مجارستان

بیش از 100 مهاجر غیر‌قانونی در مرز صربستان - مجارستان گرفتار شده‌اند و راهی به جلو و یا بازگشت برایشان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بیش از 100 مهاجر غیر‌قانونی که اغلب آنها سوری هستند در مرز صربستان – مجارستان زندگی دشوار و مبهمی را می‌گذرانند. این افراد به دلیل تهدیدات جانی قادر به بازگشت نیستند و دولت صربستان هم به آنها اجازه عبور از مرز و وارد شدن به محدوده اتحادیه اروپا را نمی‌دهند.

قاچاقچیان انسان با دریافت پول‌های کلان این مهاجران را به خط مرزی صربستان – مجارستان می‌رسانند. این منطقه ویژه در محدوده شنگن است و مهاجران امیدوارند با ورود به مجارستان امکان مهاجرت به سوئد یا آلمان را بیابند؛ اما اغلب پشت حصارهای مستحکمی که نیروهای امنیتی صربستان در خط مرزی احداث کرده‌اند گرفتار می‌شوند.

دولت مجارستان تعداد مهاجرانی را که در از ابتدای امسال وارد خاک این کشور شدند را بالغ بر 100 هزار نفر اعلام کرد که تقریبا دو برابر تمام سال 2014 (93) است. آمار ورود مهاجران به مجارستان در سال 2012 (91) فقط 2 هزار نفر بود. این مهاجران اغلب از تاریکی شب برای عبور از مرز استفاده می‌کردند؛ اما به تازگی در بیشتر مرزهای اروپا از دوربین دید در شب برای شناسایی مهاجران استفاده می‌شود که تقریبا ورود آنها به کشورهای اتحادیه اروپا را غیر‌ممکن می‌کند. آن دسته از مهاجرانی که خوش اقبال هستند و به خاک مجارستان راه می‌یابند باید روزانه 5 یورو به دولت این کشور پرداخت کنند. این مبلغ نوعی مالیات است و حتی غذا، جای خواب و آب آشامیدنی را نیز شامل نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار