فیلیپ هموند: افزایش مهاجرت آفریقایی تبارها، زیرساخت های اجتماعی اتحادیه اروپا را تهدید می کند

وزیر امور خارجه انگلیس افزایش مهاجرت آفریقایی تبارها را عامل تضعیف زیرساخت های اجتماعی اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فیلیپ هموند – وزیر امور خارجه انگلیس – بر این باور است که افزایش مهاجرت آفریقایی تبارها به اروپا می تواند به استانداردهای زندگی و زیرساخت های اجتماعی اتحادیه اروپا لطمه بزند.

فیلیپ هموند در سفر خود به سنگاپور اظهار داشت: "ما باید برای مقابله با افزایش مهاجرت غیر قانونی، راه حلی بیابیم و افرادی را که واجد دریافت پناهندگی نیستند به کشورهایشان بازگردانیم." وی از این موضوع به عنوان اولویت نخست دولت انگلیس نام برد. 

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه افزود در صورت ورود میلیون ها آفریقایی تبار به اروپا، کشورهای اروپایی قادر به حفظ و حراست از استانداردهای زندگی و زیرساخت های اجتماعی نخواهند بود.

تلاش مهاجران غیرقانونی برای ورود به اروپا از طریق کانال مانش، بر شدت فشارها به دولت انگلیس افزوده است.

اظهارات هموند در حالی بیان می شود که دولت انگلیس اخیرا در پاسخ به افزایش تلاش های پناهجویان برای ورود به این کشور، سیاست های ضد مهاجرتی را تشدید کرده است. مهاجران غیر قانونی سعی دارند به وسیله کانال مانش از فرانسه خود را به انگلیس برسانند.

علاوه بر انگلیس، آلمان نیز خواستار اعمال قوانین سخت گیرانه مهاجرتی شده است. الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – هم اظهار داشت یونان به تنهایی قادر به مقابله با هجوم مهاجران غیر قانونی به این کشور نیست؛ مهاجرانی که به دلیل افزایش ناامنی در آسیا و آفریقا به کشورهای اروپایی می گریزند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار