راشاتودی گزارش داد؛

امضای قرارداد میلیاردی میان ایران و ایتالیا پس از حصول توافق هسته‌ای

ایران و ایتالیا پس از لغو تحریم‌ها، قرارداد همکاری اقتصادی به ارزش 2 میلیارد دلار امضا می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا» سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران و ایتالیا با هدف از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری، قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار امضا می‌کنند. این قرارداد در پی حصول توافق هسته‌ای تیرماه امسال و لغو تحریم‌های ایران به امضا خواهد رسید. دو کشور قصد دارند پروژه‌های مشترکی را در بخش‌های صنعت، ساخت‌و‌ساز و زیرساخت‌ها اجرا کنند. 

«وزارت اقتصاد و امور دارایی» و «بانک مرکزی» ایران تفاهم‌نامه‌ای را در تهران با «وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا»، «مدیوبانکا» (بانک سرمایه‌گذاری ایتالیا) و «آژانس اعتباری صادرات» (اس اِی سی ای) این کشور امضا کردند.  

دو طرف پیش‌بینی می‌کنند در سه سال آینده، صادرات ایتالیا به ایران، بویژه در بخش‌های مهندسی، انرژی و حمل‌و‌نقل،  3 میلیارد یورو افزایش داشته باشد. 

ایتالیا نخستین کشور اروپایی است که پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، با تهران قرارداد تجاری امضا می‌کند. نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان و صربستان نیز پیش‌تر به منظور انجام گفتگوهای تجاری به تهران سفر کرده‌اند. اسپانیا و سوئیس نیز به زودی نمایندگانی به ایران اعزام خواهند کرد.  


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار