دموکرات‌های آمریکایی: برای تصویب توافق ایران در کنگره، آرا کافی را در اختیار داریم

دموکرات های آمریکا اعلام کردند آرای کافی را برای اطمینان خاطر از تصویب توافق هسته‌ای در کنگره، در اختیار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: به رغم این که «چاک شومر،» سناتور دموکرات بانفوذ آمریکایی، اعلام کرد به موافقتنامه هسته ای ایران رای منفی خواهد داد، دموکرات ها روز جمعه اعلام کردند آرای کافی برای اطمینان خاطر درباره این که این توافق بین المللی تحت رهبری آمریکا از بازنگری کنگره جان سالم به در خواهد برد، در اختیار دارند.

سخنگوی سناتور «دیک دربین،» که به عنوان ناظم پارلمانی اقلیت سنا آرای دموکرات ها را می شمرد و از این توافقنامه حمایت می کند، اعلام کرد: دموکرات ها همچنان مطمئن هستند که در رویارویی ماه آینده می توانند تلاش های جمهوریخواهان را برای به شکست کشاندن این توافق، دفع کنند.

«بن مارتر» گفت: «همانطور که شما از حمایت دموکرات ها در طول هفته دیده اید، نیروی فزاینده پشت این توافق است».

شومر، سناتور ارشد از نیویورک، اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد با توافق هسته ای شش قدرت جهان و ایران، مخالفت خواهد کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تلاش می کند آرای کافی دموکرات ها را به منظور مسدود کردن تلاش های جمهوریخواهان با هدف به جلوگیری از تصویب توافق ایران، به دست آورد.

اگر این طرح، همانطور که حتی بسیاری در دولت اوباما معتقد هستند، در کنگره  به تصویب برسد، 22 روز برای رئیس جمهور به منظور تصمیم گیری در خصوص وتوی آن و کنگره به منظور تلاش برای نادیده گرفتن وتوی احتمالی، وقت خواهد بود.

تاکنون، دست کم 14 دموکرات سنا و فرد مستقل که با دموکرات ها رای می دهند، و حدود 34 دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کرده اند از این توافق حمایت خواهند کرد.

بیشتر جمهوریخواهان همچنین شماری از دموکرات های مجلس نمایندگان پیش از این اعلام کرده اند مخالف این توافق هستند.

الیوت انگل، عضو مجلس نمایندگان از نیویورک که دموکرات ارشد در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان است، نیز روز پنجشنبه اعلام کرد مخالف این توافق است.

در همین حال، دموکرات ها اعلام کردند انتظار نمی رفت نه شومر نه انگل رای مثبت به این توافق بدهند.

یک منبع که از نزدیک این مسئله را پیگیری می کند، اعلام کرد پیش از تصمیم شومر، به نظر ممکن می آمد که دموکرات ها 41 رای مورد نیاز خود برای استفاده از آرای آیین نامه ای در سنا با هدف جلوگیری از رای جمهوریخواهان به «تایید نکردن» توافقنامه را جمع کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار