تصویب اعطای معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان

شیوه‌نامه اعطای معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه ارزیابی به تصویب رسید.

سید محمد صاحبکار سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شیوه‌نامه اعلام معافیت‌های حقوقی، گمرکی‌، سود بازرگانی و عوارض به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان سال گذشته در کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد. 

وی در ادامه افزود: شیوه‌نامه همکاری با دستگاه‌های گمرک جمهوری اسلامی تهیه شده و هم‌اکنون این معافیت بر اساس چارچوب‌های مشخص در حال اجرا است لذا شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی باید به دقت آن را مطالعه کرده و درخواست فرد را ارائه دهند. 

صاحبکار خراسانی خاطر نشان کرد: کالای دانش‌بنیان برای مهندس معکوس، کالا و قطعات برای ساخت کالای دانش‌بنیان تا حد نمونه اولیه، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات خط تولید برای کالاهای دانش‌بنیان از جمله معافیت‌های قابل اعطا است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تصریح کرد: بیش از 60 شرکت تا کنون درخواست معافیت خود را به دبیرخانه گروه ارسال کرده‌اند که پس از انجام ارزیابی‌های لازم این معافیت به چندین شرکت تعلق گرفته و معافیت آن به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال شده  که با پیگیری‌های انجام شده بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان‌ مشاوره‌های لازم را در خصوص این معافیت‌ها ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار