معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه دانش‌بنیان

معاون توسعه و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته تا شرایط سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ را در حوزه دانش‌بنیان فراهم کند‌.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای کنونی جامعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته تا با فراهم کردن بیشتر و شرایط سرمایه گذاری بزرگ در حوزه دانش‌بنیان اقداماتی انجام دهد. 

وی در ادامه افزود: در راستای فراهم شدن این شرایط معاونت علمی مذاکراتی را با برخی از هلدینگ‌ها و شرکت‌های اقتصادی، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مجموعه نشست‌های مولی‌الموحدین و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی دیگر انجام داده و همه این شرکت‌ها و هلدینگ‌ها برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

دلیری با اشاره به دلایل اساسی برای فراهم نشدن این شرایط خاطر نشان کرد: چند دلیل اساسی برای فراهم نشدن این شرایط وجود دارد که از جمله آن می‌توان به وجود فضای حاکم بر جامعه که موجب شده تا هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند اشاره کرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی تصریح کرد: همزمان با تکمیل و جمع‌بندی اطلاعات شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی ما با برخی از مجموعه‌های بزرگ خصوصی نیز قرار دادها و تفاهم‌نام‌هایی امضا کرده‌ایم تا نیازهای سرمایه‌گذاری آن‌ها را به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم. 

وی در پایان تاکید کرد: کانون توسعه نوآوران، شرکت هواپیمایی ماهان، مجموعه موسسه مولی‌الموحدین صندوق ذخیره فرهنگیان و مواردی از این قبیل جزو شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی بودند که قابلیت سرمایه گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار