مدیر کل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تغییر رویکرد پژوهش در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات استانی از سیاست‌های راهبردی معاونت است

مدیر کل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تغییر رویکرد پژوهش در دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات استانی، منطقه‌ای و ملی مهم‌ترین سیاست راهبردی معاونت علمی است.

محمدصادق حاج تارودی مدیر کل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: لزوم تغییر رویکرد پژوهش در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات استانی، منطقه‌ای و ملی یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت است. بخشی از اقتصاد کشور باید بر اساس نعمت‌های خدادادی کشور که در هر استان وجود دارد تامین شود.

وی در ادامه تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشبرد اهداف علمی خود در استان‌های کشور سفرهای استانی برگزار می‌کند و در طول سال 93 و چند ماه اخیر موفق شدیم کل استان‌های کشور را یک بار سفر استانی انجام دهیم اما هدف اصلی معاونت تبیین سیاست‌های راهبردی توسعه علوم و فناوری و بررسی روش‌های دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان است.

مدیر کل دفتر امور فناوری استان‌ها معاونت علمی تصریح کرد: نگرش دانشگاه‌های کشور به حوزه پژوهش یک نگرش سنتی است که متاثر از روش‌هایی مرسوم در اقتصاد نفتی است که در سال گذشته در کشور مرسوم بود یعنی اقتصاد مبتنی بر فروش نفت خام که در این اقتصاد دانشگاه‌ها به دنبال سهم خود از فروش نفت خام هستند.

تارودی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموختگان و دانشگاه ها را به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم، عنوان کرد: با سوق دادن دانش‌آموختگان و دانشگاه‌ها به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم از فکر و ایده آنها در توسعه کسب و کار استفاده کنیم و باید به نحوی عمل کنیم که مزیت و نعمت‌های خدادادی موجود در استان‌ها نیز در خدمت حل مشکلات استانی در بیاید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار