سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی:

چگونگی تکمیل اظهار نامه مالیاتی شرکتهای دانش‌بنیان

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معافیت مالیاتی برای شرکتها و واحدهای پژوهشی فناوری مهندسی مستقر در پارک های فناوری اجرای می شود.

سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: معافیت مالیاتی برای واحدهای پژوهشی، فناوری مهندسی که کاملا در پارک های فناوری مستقر هستند، اجرایی می‌شود و بر اساس بخش‌نامه‌های سازمان امور مالیاتی آن‌ها از سوی مدیریت پارک فناوری به اداره مالیاتی همان منطقه معرفی می‌شوند لذا واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی می‌توانند برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی معافیت خود را وارد نمایند. 

وی در ادامه افزود: این شرکت‌ها به واسطه استقرار در پارک های فناوری می‌توانند از معافیت استفاده کنند و نیازی به دریافت تائیدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری را ندارند.

صاحبکار خاطر نشان کرد: شرکتهای دانش بنیان از سال 92 مشمول استفاده از مزایای قانون از جمله معافیت‌های مالیاتی شدند که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای 40 شرکت دانش‌بنیان در سال 92 از سازمان امور مالیاتی تقاضای معافیت مالیاتی نمود و با همکاری و همدلی سازمان امور مالیاتی همه شرکت‌ها معافیت مالیاتی دریافت نموده‌اند .

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری تصریح کرد: در سال 93 تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت که به حدود 1500 شرکت رسید و لذا برای اجرای معافیت‌های مالیاتی قانون،‌اقدامات زیادی طی چند ماه گذشته اجرا شده است. 

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا عنوان کرد: برخی از شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان هنوز به مرحله فروش محصولات نرسیده‌اند و به دلیل نداشتن درآمد از ناحیه محصولات دانش بنیان نیازی به تقاضای معافیت مالیاتی ندارند و این شرکتها خود از فرآیند دریافت مالیاتی انصراف داده‌اند. 

صاحبکار بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از تاریخ تائیدیه در کارگروه می‌توانند از معافیت استفاده کنند و اگر بخشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان قبل از تاریخ تائیدیه کار گروه باشد، نمی‌توانند برای آن معافیت مالیاتی تقاضا کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: شرکت‌هایی که از معاونت علمی و فناوری تائیدیه‌ دانش‌بنیان دریافت نموده‌اند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.