اختصاص 10 درصد سهم صادرات کشور به پارک علم و فناوری یزد

از 245 میلیون دلار بودجه، 10 درصد از سهم صادرات کشور به این پارک تعلق دارد.

داریوش پورسراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: پارک علم و فناوری یزد با بودجه‌ 245 میلیون دلار محصولات فناوری 10 درصد از سهم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افتخارات این پارک افزود: انجام چندین طرح کلان ملی و بین‌المللی، ثبت بیش از 90 اختراع، راه‌‌اندازی مراکز رشد در تمامی شهرستان‌ها،‌ راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری آب از افتخارات این پارک علم و فناوری به شمار می‌رود.

پور سراجیان تأکید کرد: ایجاد نخستین مرکز نوآوری کشور در پارک علم و فناوری یزد از اقدامات مهم این مرکز در زمینه ثبت اختراعات است و در این راستا 92 اختراع در این مرکز سامان‌دهی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد در خصوص تعداد موسسات مستقر در پارک علم و فناوری یزد خاطرنشان کرد: تعداد کنونی موسسات مستقر در پارک علم و فناوری یزد 250 موسسه است که خوشبختانه با رایزنی‌ها و تفاهم‌نامه‌ها سقف تسهیلات پرداختی در این پارک افزایش محدود داشته است.

وی عنوان کرد: پارک علم و فناوری یزد در حال بازنگری برنامه استراتژیک و تدوین برنامه سوم خود است که در این رابطه فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به آن در نظر گرفته می‌شود.

پورسراجیان تصریح کرد: با گذشت زمان فعالیت در برخی از زمینه‌های جدید مانند علوم انسانی و هنر پیشرفت داشته و حتی منجر به ایجاد مراکز رشد علوم انسانی و هنر شده است در گذشته نیز فعالیت‌های پارک در چهار زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی، نساجی و انرژی‌های نو آغاز شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار