اعلام حمایت سناتور ساندرز از توافق هسته‌ای ایران

سناتور ساندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد از توافق هسته‌ای بدست آمده با ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، دفتر سناتور برنی ساندرز اعلام کرد اظهارات ساندرز در حمایت از موافقتنامه هسته ای ایران پس از آن مطرح شد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگویی تلفنی با وی برخی از نگرانی های او را برسر این موافقتنامه رفع کرد.

سناتور ساندرز در مصاحبه ای که قرار است روز یکشنبه از برنامه «فیس د نیشن» شبکه سی بی اس پخش شود از تمایل خود برای حمایت از موافقتنامه هسته ای ایران سخن بگوید.

ساندرز در بیانیه ای اعلام کرد محک زدن یک ملت بزرگ بر این اساس نیست که چه تعداد جنگ انجام داده بلکه بر این اساس است که توانسته است چه تعداد مناقشه بین المللی را به گونه ای مسالمت آمیز حل و فصل کند.

وی افزود جنگ عراق که به عقیده من باعث بی ثبات شدن کل منطقه شد منجر به شکل گرفتن گروه تکفیری صهیونیستی داعش و همچنین کشته شدن شش هزار و 700 مرد و زن شجاع شده است. این جنگ همچنین باعث شده است صدها هزار نفر دیگر از نیروهای مسلح ما با مشکلات روحی و اختلالات روانی به کشور بازگردند. من از آن نگرانم که همتاهای جمهوریخواهم این مسئله را درک نکنند که جنگ باید آخرین گزینه باشد و نه گزینه نخست. این بیانیه ساندرز پس از تصمیم سناتور چاک شومر برای مخالفت با موافقتنامه بین المللی ایران منتشر شد.

شومر که سناتور دموکرات از ایالت نیویورک است روز پنجشنبه گفت برغم تلاش های شدید باراک اوباما به منظور جلب حمایت از موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران، با این موافقتنامه مخالفت خواهد کرد.

کنگره آمریکا قرار است ماه سپتامبر درباره موافقتنامه ایران رای گیری کند و اوباما برای حفظ حق وتو خود به رای 34 سناتور یا 165 عضو مجلس نمایندگان نیاز خواهد داشت. رای شومر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا او فردی با نفوذ میان دموکرات های یهودی به شمار می رود.

در حالیکه اوباما تلاش می‌کند کاری کند تا جمهوری خواهان نتوانند در رای گیری کنگره درباره موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران دوم سوم آراء را علیه این موافقتنامه به دست آورند، دموکرات های یهودی در مجلس نمایندگان آمریکا که تعداد آنها 18 نفر است می توانند به عنوان مانعی کلیدی در رای گیری کنگره ایفای نقش کنند و هر دو طرف تلاش می کنند از این مسئله به نفع خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار