روسیا الیوم: حمایتهای خارجی از داعش، تلاش ها برای حل بحران سوریه را بی اثر می کند

فرستاده ویژه روسیه به خاورمیانه با دبیر کل اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه روسیا الیوم از دیدار میخاییل بوگدانوف، فرستاده ویژه روسیه به خاورمیانه با نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره و گفتگو در مورد حل سیاسی بحران سوریه خبر داد.
احمد الاشقر، خبرنگار شبکه  گزارش داد: این دیدار با هدف یافتن راههایی برای پایان دادن به بحرانها در منطقه صورت گرفته است. بوگدانوف با اشاره به تماس روسیه با معارضان داخلی سوریه گفت: مسکو برای آوردن همه طرفها بر سر میز مذاکره تلاش می کند. وی همچنین مبارزه با تروریسم را در کنار اجرای راه حلهای سیاسی مهم عنوان کرد و از سفر بسیاری از معارضان سوریه به روسیه طی روزهای آینده خبر داد.
بوگدانوف در مصاحبه با خبرنگار روسیا الیوم گفت: در شرایط کنونی، اگر سوریها با یکدیگر به توافق نرسند، گروه تروریستی  داعش به جای حکومت کنونی سوریه خواهد نشست و این کشور ویران خواهد شد.
دبیر کل اتحادیه عرب هم تاکید کرد: راه حل بحران سوریه باید بر اساس نشست ژنو یک سیاسی باشد.
العربی هم طی مصاحبه ای بیان داشت: حل بحران باید سوری - سوری و بر اساس توافقات ژنو یک در سال 2012 باشد که اولین بند آن تعیین حکومت انتقالی است.
خبرنگار شبکه افزود: هرچند تلاشهایی برای حل سیاسی بحران سوریه می شود اما حمایت برخی از کشورهای منطقه و جهان از گروههای مسلح، اوضاع را پیچیده کرده و کابوس ویرانی و کشتار را بر سوریه مسلط کرده است به نحوی که 
حمایتها از گروه تروریستی داعش، بی اثر کننده تلاشهای دیپلماتیک برای حل بحران سوریه است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار