مشهد؛

آماده هرگونه همکاری با کربلا در زمینه های عمرانی هستیم

شهردار مشهد در دیدار با فرمانده کربلا مشهد را الگوی سرمایه گذاری برای کربلا توصیف کرد و از اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت در طرح های عمرانی کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ شهردار مشهد روز گذشته با فرماندار کربلا دیدار کرد.

در این دیدار شهردار مشهد با اشاره به حضور 50 میلیونی زائران خارجی در این کشور و ظرفیتهای خوب شهر کربلا در جذب درآمد پایدار و ایجاد استان خودگردان و مستقل از حیث اعتبارات، از آمادگی شهرداری مشهد برای همکاری با شهرداری کربلا خبر داد و گفت: مسئولین کربلا با الگو برداری از حضور زائران خارجی در مشهد می توانند زمینه های سرمایه گذاری و جذب زائر و گردشگر را در کربلا ایجاد کرده و در نهایت سودآوری را برای کشور عراق به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه اولین اولویت عمرانی در کربلا احداث فرودگاه است، تصریح کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد تا معاونت فنی و عمران خود را در قالب ماموریت کاری به شهر کربلا اعزام کند تا از زیرساخت‌های پروژه‌های عمرانی و ظرفیت‌های فنی این شهر جهت فعالیت‌های دوجانبه و همکاری‌های مستمر بازدید به عمل آورند.

سید صولت مرتضوی گفت: اگر شهرداری تهران همانند سال‌های گذشته در اربعین حسینی وارد شهر کربلا شود، شهرداری مشهد به شهرهای نجف و کاظمین در حوزه خدمات شهری و نظافت وارد خواهد شد تا پذیرایی خوبی از زائران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عراق و بویژه کربلا پاره تن جهان اسلام است افزود: دولت و ملت عراق در این برهه زمانی در آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند و ترازی برای سایر مسلمانان جهان محسوب خواهد شد.

شهردار مشهد اتفاقات کنونی در عراق را دسیسه چینی استکبار جهانی و ایادی آن دانست و تنها هدف این اقدامات را تفرقه اندازی میان مسلمانان و جلوگیری از پیشرفتهای کشورهای اسلامی عنوان کرد.

مرتضوی تنها راه نجات کشور عراق را اتحاد و وفاق ملی با محوریت مراجع تقلید شیعه عنوان و تصریح کرد: در کشور عراق مشکل اصلی منابع مالی نیست بلکه عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی جامع این کشور را با مشکل مواجه کرده است، همچنین وجود ضعف فرهنگی در حوزه خدمات شهری شهر کربلا تاثیرگذار بوده است به همین منظور آمادگی این را داریم که نیروهای عراقی را آموزش دهیم.

در این دیدار فرماندار کربلا خواستار همکاری شهرداری مشهد در احداث 45 کیلومتر خط مترو در کربلا شد.

حسین جواد احمد المنکوشی با بیان اینکه بیش از هزار و 500 کارگر در 6 بخش در شهرداری کربلا مشغول به کار هستند، ارزش مالی دستگاه ها و تجهیزات شهرداری کربلا را 25 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: انتظار داریم شهرداری مشهد با مشارکت در مناقصات حوزه خدمات شهری و شهرداریی به صورت رسمی حضور پیدا کند و در توسعه، عمران و آبادانی شهر کربلا مشارکت داشته باشد.

وی همچنین خواستار مشارکت شهرداری مشهد در پروژه های بازیافت زباله، احداث تقاطع همسطح و غیر همسطح و کمربندی کربلا شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.