مشهد؛

ایجاد ظرفیت کارآفرینی و توسعه با استقرار صنایع فولاد در خراسان رضوی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استقرار صنایع فولاد در خراسان رضوی ظرفیت بی نظیری برای توسعه و کارآفرینی این استان ایجاد می کند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رضا نعمت زاده در دیدار با استاندار خراسان رضوی افرود: باتکمیل زنجیره فولاد و بهره برداری از واحدها فولاد در خراسان رضوی شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت شرکت ایران خودرو خراسان گفت: شرکت مذکور باید از کارمزدی به تولید کننده تبدیل شود و تمامی حساب های مربوط به آن به داخل استان منتقل شود. 

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودرو سازان مطرح دنیا با هدف مشارکت و سرمایه گذاری در ایران، گفت: علاوه بر شرکت موجود در استان یک واحد جدید تولید خودرو نیز مستقر خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اتمام عملیات ژئو فیزیک هوایی در خراسان رضوی و جمع بندی نهایی این عملیات، افزود: نتایج این اقدام برای هرگونه بارگذاری صنعتی و طرح های توسعه ای و ایجادی باید در اختیار مدیران این استان قرار گیرد.

محمد رضا نعمت زاده همچنین در خصوص تصفیه خانه شهرک چرم شهر مشهد، گفت: این شهرک به منظور استقرار واحدهایی با همین کاربری احداث شده و شرکت شهرک های صنعتی مکلف به تامین تمامی زیر ساخت های آن از جمله تصفیه خانه است. 

وی در خصوص صدور مجوز برای حضور در نمایشگاه های بین المللی و برپایی نمایشگاه های تخصصی توانمندی های استان در خارج از کشور، افزود: این مهم باید بدون محدودیت دنبال شود چرا که توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از اولویت های اقتصادی دولت تدبیر و امید است. 

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع گفت: رویکرد تمامی مدیران باید تلاش برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی باشد.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود در استان با هدف ارتقای بهره وری نیروی کار و سرمایه امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.